ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ Η ΛΥΣΗ
(για μια νέα ελληνική πρόταση ενάντια στον πολιτισμικό και πολιτιστικό ιμπεριαλισμό).

Του Γ. Σαγιά

  Οι πολιτισμικές ιδιαιτερότητες τού Ελληνισμού οφείλονται (και) στην ιδιοπροσωπία του και είναι αναπόσπαστο μέρος τής εθνικής (συλλογικής) του ταυτότητας.
  Ευρισκόμενοι σε ένα ιδιαιτέρως εκτεταμένο μέτωπο (τόσο χωρικά όσο και θεματικά) επελάσεως τής παγκοσμιοποιήσεως, η προσωπική στάση και η προσωπική αντίσταση είναι ένα αναγκαίο και χρήσιμο (αλλά και δύσκολο) βήμα στην κατεύθυνση φρεναρίσματος τής αντεθνικής επίθεσης και συγκρότησης μιας νέας εθνικής αντιστάσεως.
  Οι όροι, οι προϋποθέσεις και οι κανόνες στην προσπάθεια για ανακοπή -σε πρώτη φάση- των αρνητικών κατεστημένων που στηρίζουν την επέκταση τής παγκοσμιοποιήσεως, έχουν τεθεί από τους επελαύνοντες παγκοσμιοποιητές, γι' αυτό και το εγχείρημα καθίσταται εξαιρετικά δύσκολο, πρέπει όμως να επιχειρηθεί.
  Θέματα παιδείας, εκπαιδεύσεως, συμπεριφοράς, επικοινωνίας, τρόπου ζωής, διατροφής, ενδύσεως, τέχνης, ψυχαγωγίας και διασκεδάσεως, αξιοποιήσεως τού ελευθέρου χρόνου, πρέπει να τεθούν με εναλλακτικό τρόπο, θελκτικό και ουσιαστικό, από όλους όσοι ενδιαφέρονται να σταματήσουν την διείσδυση τής παγκοσμιοποιήσεως σε όλες τις εκφάνσεις τής καθημερινής ζωής των απανταχού ανθρώπων.
  Οι διανοούμενοι (θα έπρεπε να) είναι μέρος μιας εθνικής πρωτοπορίας, η οποία θα συνέτασσε μια νέα διακήρυξη-πρόταση ως ανάχωμα στον αντεθνικό πολιτισμικό -και όχι μόνο- επεκτατισμό αλλά και ως εφαλτήριο για μια νέα εθνική πρόταση που να οδηγεί τον ελληνισμό στην παγκόσμια πρωτοπορία. Μια πρόταση που να έχει άμεση εφαρμογή στην καθημερινότητα σε κάθε εκδοχή τού συλλογικού βίου, ώστε να καταστεί δυνατή η διοχέτευση και αξιοποίηση τής ενεργητικότητας και δημιουργικότητας των δυνάμεων τού έθνους σε δράσεις συμβατές με την ταυτότητά τους, την κοινότητά τους, την παράδοσή τους, δηλα δή σε δράσεις συμβατές με τον ίδιο τους τον αληθινό εαυτό (που βάναυσα κακοποιείται από την επιδιωκόμενη -όσο και αφύσικη και αντιανθρώπινη- ομογενοποίηση).
  ´Οταν διανοούμενοι (εντός ή εκτός εισαγωγικών) ενός έθνους αρνούνται αυτή καθ' αυτή την ιδέα τού έθνους, είναι αυτονόητο ότι τίποτε καλό δεν προοιωνίζουν γι' αυτό. Συντεταγμένοι όντες στο άρμα τής παγκοσμιοποιήσεως, είναι ξεκάθαρα στην "αντίπερα όχθη" και ως εκ τούτου είναι μέρος τού προβλήματος και όχι μέρος τής λύσεώς του. Σε αυτή την περίπτωση, τον ρόλο τής ηγουμένης πρωτοπορίας αναλαμβάνουν νέα ζωτικά κύτταρα τού έθνους με σκοπό να προτείνουν ένα νέο δρόμο, εθνικό και ανθρώπινο.
  Πρωτοπόροι νέοι, επιστήμονες, άνθρωποι τής τέχνης και τού πολιτισμού, πνευματικοί άνθρωποι, φοιτητές και σπουδαστές, γονείς και κηδεμόνες, άνθρωποι που ασχολούνται με την επικοινωνία, άνθρωποι τού μόχθου που αγωνίζονται στις πόλεις και στις κοινότητες, ενδυματολόγοι, διατροφολόγοι, ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΕΜΦΟΡΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ, έχουν χρέος και καθήκον να στρατευθούν συνειδητά στην προσπάθεια εναντίον ενός βασικού εργαλείου επεκτάσεως  τής παγκοσμιοποιήσεως, τού πολιτισμικού και πολιτιστικού ιμπεριαλισμού και υπέρ τής συντάξεως μιας νέας ελληνικής προτάσεως με βάση το έθνος, και την εθνική ταυτότητα.  
ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ Η ΛΥΣΗ. Μπορούμε!


Γ. Σαγιάς
Δάσκαλος
ΜΔΕ στην Ορθόδοξη Θεολογία

 

Σημείωση "φ": Υπεύθυνος για το άρθρο είναι αποκλειστικά ο αρθρογράφος. Οι θέσεις του είναι προσωπικές και τίθενται σε δημόσιο διάλογο σε πνεύμα ελευθερίας.