Του Νικόλαου Τζιόπα

03/12/2020

 

 

 

 

Την απόλυτη ευθύνη για τον τρόπο που ρυθμίζονται οι ζωές των ανθρώπων σε μια οργανωμένη κοινωνία την φέρει η Πολιτική διαδικασία. Δηλαδή οι Πολιτικοί της που αποτελούν τους θεσμούς της. Οποιοδήποτε άλλο άτομο, με οποιαδήποτε άλλη ιδιότητα συμμετέχει στην λήψη πολιτικών αποφάσεων θα πρέπει να λειτουργεί συμβουλευτικά και μόνο, εκφράζοντας ελεύθερα την επιστημονική άποψή του για οποιοδήποτε ζήτημα.

Αυτή η διατύπωση περί ευθύνης σε μια οργανωμένη κοινωνία, είναι απαραίτητο να συμπληρωθεί κι από την ευθύνη των ατόμων που απαρτίζουν μια κοινωνία, τα οποία πρέπει να συνειδητοποιούν τις υποχρεώσεις που έχουν όπως ακριβώς συνειδητοποιούν τα δικαιώματά τους.

Για να επιτευχθεί αυτή η σύμπνοια ώστε να μπορούμε να μιλάμε για μια εύρυθμη λειτουργία της κοινωνίας, θα πρέπει κατ΄αρχάς να αποθεωθεί ο διάλογος, ο οποίος θα πρέπει να διεξάγεται ΔΗΜΟΣΙΑ, ΔΙΑΦΑΝΑ και ΕΛΕΥΘΕΡΑ.

Με μία προϋπόθεση: Ότι άπαντες οι συμμετέχοντες θα επιδεικνύουν τον απαραίτητο ΣΕΒΑΣΜΟ στις όποιες απόψεις κατατίθενται σε αυτόν.

Στο πρόσφατο διάγγελμα του πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη (1), το πανελλήνιο παρακολούθησε έκπληκτο να αναφέρεται στους έχοντες διαφορετική άποψη για την αντιμετώπιση της υγιειονομικής κρίσης, ως «ψεκασμένους»! Και ασφαλώς δεν αναφερόταν μόνο σε ανθρώπους που δεν είχαν καμία σχέση με την ιατρική επιστήμη. Συμπεριέλαβε σε αυτόν τον χαρακτηρισμό ακόμη και διασημότητες της ιατρικής επιστήμης, οι οποίοι από την αρχή της υγιειονομικής κρίσης στέκονται σκεπτικιστικά, ακόμη και εχθρικά, έναντι των διαπιστώσεων για την επικινδυνότητα του ιού ή των μέτρων που λαμβάνονται έναντι της εξάπλωσής του.

Έχουμε ως εκ τούτου, μια πλήρη ΑΠΑΞΙΩΣΗ από τον Έλληνα πρωθυπουργό, όχι μόνο των ανθρώπων που συμμετέχουν στον διάλογο αλλά και των ΒΑΣΙΚΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ του διαλόγου και τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να διεξάγεται. Εκ προοιμίου, ο κανόνας του ΣΕΒΑΣΜΟΥ της αντίθετης ή και διαφορετικής άποψης «πάει περίπατο».

Από το συγκεκριμένο διάγγελμα και μετά διαπιστώνουμε τον τρόπο που (θα πρέπει να) αντιμετωπίζονται όλοι όσοι έχουν άλλη άποψη για το ζήτημα, ειδικοί και μη. Τον τρόπο αυτόν,  βλέπουμε καθημερινά να πραγματοποιείται στα ηλεκτρονικά και έντυπα ΜΜΕ, όπου άνθρωποι λοιδορούνται -φυσικά με το αζημίωτο. (2).

Τι οδηγεί όμως μεγάλο μέρος των κοινωνιών να διαφωνεί με τις επιλογές της κυβέρνησης; Και μάλιστα, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά παγκοσμίως; Από ποια γεγονότα κινούνται οι άνθρωποι να στέκονται κριτικά στην υγιειονομική κρίση είτε αρνούμενοι ότι υπάρχει, εμπλεκόμενοι στα πλοκάμια της όποιας συνωμοσιολογίας (3), είτε διαφωνούν με τον τρόπο αντιμετώπισής της ή και την επικινδυνότητά της εκφράζοντας τον σκεπτικισμό τους;

Μεγάλη είναι η συζήτηση για την χρήση μάσκας και κατά πόσο αποτρέπει την μετάδοση του ιού. Η μεταστροφή της επίσημης κυβερνητικής άποψης είναι εντυπωσιακή μέσα σε λίγους μήνες. Από το «δεν προσφέρει απολύτως τίποτα» (4) πήγαμε στην επιβολή καθολικής χρήσης (5).

Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η μεταστροφή της επίσημης κυβερνητικής άποψης για τον λόγο της επιβολής των μέτρων. Ενώ από την αρχή ήταν ξεκάθαρο ότι η απουσία εμβολίου είναι αυτή που αυξάνει την επικινδυνότητα του ιού και επιβάλλει την χρήση ακραίων μέτρων, τώρα ενημερωνόμαστε ακόμη και μετά τον εμβολιασμό, η τήρηση των μέτρων θα πρέπει να συνεχιστεί επ΄αόριστον.

Στο μόνο ίσως σημείο στο οποίο έχει μείνει σταθερή η κυβέρνηση είναι η ποσοτική αδυναμία των ΜΕΘ να αντιμετωπίσουν περιστατικά. Αν και η ευθύνη της σε αυτό είναι τεράστια δεν είδαμε κάποια αυτοκριτική. (6).

Πλην αυτών των (ενδεικτικών) αναφορών, έχουμε και την τεράστια κριτική που δέχεται ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας από αυθεντίες της ιατρικής επιστήμης παγκόσμια (Δρ. Ιωαννίδης, Δρ Μπαγκτί και τόσοι άλλοι) με συνέπεια οι λαοί του κόσμου να μπερδεύονται όλο και περισσότερο και να προσπαθούν να σχηματίσουν γνώμη και άποψη μέσα σε ένα χάος αλληλοσυγκρουόμενων πληροφοριών.

Την στιγμή λοιπόν, που η παγκόσμια ιατρική κοινότητα είναι σε σύγκρουση και για την επικινδυνότητα αλλά και για τον τρόπο αντιμετώπισης του ιού, που ο πολιτικός κόσμος παγκόσμια αντιμετωπίζει την υγιειονομική κρίση με «δολοφονικά» μέτρα για την κοινωνική και οικονομική ζωή των ανθρώπων, έρχεται ο Έλληνας πρωθυπουργός να προσβάλλει με τον χειρότερο τρόπο τους ανθρώπους που ανησυχούν για το μέλλον, καταστρατηγώντας όπως προανέφερα τον βασικό κανόνα του διαλόγου: τον ΣΕΒΑΣΜΟ στο ανθρώπινο δικαίωμα της ελεύθερης σκέψης.

 

(1). Διάγγελμα κ. Μητσοτάκη στις 31.10.2020

https://www.youtube.com/watch?v=ePgHAQx0-_8&t=470s&ab_channel=Aetos68

(2). Πίνακας χρηματοδότησης ΜΜΕ για την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι».

https://www.skai.gr/news/greece/stin-dimosiotita-i-lista-me-ta-mme-kai-ta-posa-gia-tin-kampania-menoume-spiti

(3). «συνωμοσιολογία», «συνωμοσία», και όχι «συνομωσιολογία», «συνομωσία». Παράγεται από το «σὺν» και το «ὀμνύω» (ορκίζομαι), όπου το «ὀ» (με ψιλή) γίνεται «ω», δεδομένου ότι, γραμματικά, στη σύνθεση των λέξεων η ψιλή δεν χάνεται, αλλά το φωνήεν μετατρέπεται σε μακρό αν είναι βραχύ ή σε μακρό και υπογεγραμμένη αν είναι μακρό ή δίχρονο. Στη δε γνήσια αρχαία γλώσσα, που έγραφαν με κεφαλαία, είναι «ω» εκ του νοήματος, επειδή εννοείται ότι πρώτα κάποιος «ὤμωσε» (αόριστος), δηλαδή ορκίστηκε, κι έπειτα συνεργάστηκε.

(4). https://www.iefimerida.gr/ygeia/sotiris-tsiodras-lathos-maska-genikos-plithysmos

(5). https://www.tovima.gr/2020/09/01/society/koronoios-deite-live-tin-enimerosi-apo-s-tsiodra-kai-n-xardalia/

(6).  Προειδοποίηση ΠΟΔΕΗΝ για ελλείψεις στις ΜΕΘ πριν ακόμα ξεκινήσει η υγιειονομική κρίση.

https://www.tanea.gr/2019/11/25/greece/poedin-gia-meth-apo-tis-3-500-klines-leitourgoun-mono-557/

 

Σημείωση "φ": Υπεύθυνος για το άρθρο είναι αποκλειστικά ο αρθρογράφος. Οι θέσεις του είναι προσωπικές και τίθενται σε δημόσιο διάλογο σε πνεύμα ελευθερίας.