Γράφει ο Χάρης Βασιλόπουλος

 

Στον απόηχο των εορταστικών εκδηλώσεων, και έπειτα από όλα όσα είδαμε, ακούσαμε και πράξαμε, τελικά γιορτάσαμε υπερήφανα τα 200 έτη από την Ελληνική επανάσταση; Ας δούμε τί συνέβη πραγματικά μέσα από γεγονότα των ημερών, έτσι ώστε να εξαχθεί ένα συμπέρασμα στο τέλος αυτού του άρθρου.

Το βράδυ της 23ης Μαρτίου η Ελληνική Αστυνομία ανακοινώνει την απαγόρευση των συγκεντρώσεων/εκδηλώσεων σωματείων και φορέων γύρω από την περιοχή του κέντρου της Αθήνας. Επτά διαφορετικές συγκεντρώσεις ακυρώθηκαν με την κάτωθι δικαιολογία:   «… Οι απαγορεύσεις των ανωτέρω συναθροίσεων αποφασίστηκαν, επειδή από τη διεξαγωγή τους εγκυμονείται σοβαρός κίνδυνος για τη δημόσια ασφάλεια και επαπειλείται σοβαρή διατάραξη της κοινωνικοοικονομικής ζωής στην οικεία περιοχή, λαμβάνοντας υπόψη τον επικείμενο εορτασμό της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου 1821 στην περιοχή των Αθηνών, της στρατιωτικής παρέλασης για τη συμπλήρωση 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821 και των προγραμματισμένων επισκέψεων-κινήσεων επισήμων προσκεκλημένων από το εξωτερικό, για να συμμετάσχουν στις εν λόγω εκδηλώσεις.»

Επομένως οι επτά αυτές συγκεντρώσεις απειλούσαν τη δημόσια ασφάλεια και την κοινωνικοοικονομική ζωή της οικείας περιοχής. Σε αντίθεση με αυτό, όταν 10 μέρες νωρίτερα στη Ν. Σμύρνη σε διαμαρτυρία αναρχοκομμουνιστών έγιναν έκτροπα, φωτιές στις γύρω περιοχές, διασυρμός της Ελληνικής Αστυνομίας, επικράτησε μπάχαλο από τους αναρχικούς, δεν είχαμε τις ίδιες απειλές. Όταν πραγματοποιήθηκαν συγκεντρώσεις και  διαμαρτυρίες για την απεργία πείνας του Δ. Κουφοντίνα από αναρχοάπλυτους δεν είχαμε τις ίδιες απειλές.  Σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια ασφάλεια δηλαδή. Αλλά φαίνεται ότι για τους αναρχοάπλυτους μπαχαλάκηδες αυτά δεν ισχύουν διότι είναι μέρος του συστήματος. Είναι μέρος της πολιτικής της εκάστοτε κυβέρνησης για τον αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης-και όχι μόνο.
Ωστόσο, ευτυχώς, σε πολλές πόλεις δεν ίσχυσε το ίδιο μέτρο και έτσι σε δεκάδες πόλεις της Ελλάδας είδαμε μηχανοκίνητες πορείες, είδαμε πορείες στα κέντρα των πόλεων, είδαμε Ελληνικές σημαίες με σταυρό (και όχι χωρίς σταυρό, όπως ήταν οι 200 σημαίες στο Σύνταγμα) στους δρόμους, είδαμε μικρά παιδιά με τους γονείς (αυτοί είναι που θα απειλούσαν τη δημόσια ασφάλεια…;) να κυματίζουν στον ελληνικό αέρα τις σημαίες…


Κόρινθος


Ζάκυνθος


Σύνταγμα

 

Με απόφαση του πρωθυπουργού στις 17 Μαρτίου, 8 ημέρες πριν την Εθνική εορτή, ανακοινώνεται η σύσταση επιτροπής με σκοπό τη σύνταξη Εθνικής στρατηγικής για την ισότητα των ΛΟΑΤΚΙ+. Η ανακοίνωση του γραφείου τύπου του Πρωθυπουργού καταλήγει ως εξής: «…Η Εθνική Στρατηγική εντάσσεται στο ευρύτερο κυβερνητικό όραμα για μια ασφαλή, δίκαιη και χωρίς αποκλεισμούς Ελλάδα όπου όλα τα άτομα ενθαρρύνονται να ζήσουν τη ζωή που επιθυμούν, ανεξάρτητα από τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό, ή την ταυτότητα, την έκφραση ή τα χαρακτηριστικά φύλου. Στόχος είναι η συμπερίληψη, η προστασία των δικαιωμάτων, η βελτίωση της ποιότητας ζωής και η ευημερία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων έτσι ώστε να συμμετέχουν πλήρως και ισότιμα στην κοινωνική, οικονομική, πολιτιστική και πολιτική ζωή της χώρας μας». 

Ας δούμε όμως τι προσέφεραν κάποια από τα άτομα αυτά στην εορτή των διακοσίων ετών. Παραχάραξη των Εθνικών συμβόλων. Στο εξαιρετικό έργο του ζωγράφου Θ. Βρυζάκη, «Ο όρκος των αγωνιστών» (1865), άλλαξαν τη σημαία της επαναστάσεως με την πολύχρωμη σημαία των ΛΟΑΤΚΙ.

Αυτός είναι ο «πολιτισμός» που θέλουν να επιβάλλουν. Αυτή είναι η πολιτική που θέλουν να προωθήσουν στην κοινωνία. Αυτός είναι ο «πολιτισμός» που γνωρίζουν και με αυτόν τον «πολιτισμό» θέλουν να γίνουν ισότιμα μέλη της κοινωνίας και απαιτούν από τον κόσμο να σέβεται αυτούς και τα δικαιώματά τους, όταν οι ίδιοι δεν σέβονται τους προγόνους τους που έχυσαν το αίμα τους για να είναι οι ίδιοι σήμερα ελεύθεροι και προσβάλλουν όλους εμάς. Όταν σεβαστούν τους αγώνες και τις θυσίες των Ελλήνων, ας έρθουν τότε να συζητήσουν για τον χαμένο σεβασμό και την χαμένη αξιοπρέπειά τους.  

              Είδαμε όμως και όμορφα πράγματα. Είδαμε δημαρχεία, κυβερνητικά κτήρια, τον Λευκό Πύργο όπου με ειδικούς επίγειους φωτισμούς πρόβαλαν την Ελληνική σημαία και ήρωες της επανάστασης. Η προσπάθεια αυτή αμαυρώθηκε από τους αναρχικούς, διότι όπως ειπώθηκε έχουν την εύνοια των κυβερνήσεων. Ποιος τους άφησε ανεξέλεγκτους να ανεβάσουν την ελληνική σημαία στα τείχη της πόλης της Θεσσαλονίκης, ανήμερα 25ης Μαρτίου, με μισελληνικά συνθήματα γραμμένα επάνω της; Άλλο ένα δείγμα πολιτισμού στην Ελλάδα του 2021.


Δημαρχείο Αθηνών                              


Λευκός Πύργος


Αναρχοκουμμούνια στα τείχη της Θεσσαλονίκης

 

Άλλο ένα δείγμα της προσβολής των Εθνικών ηρώων μας είναι και η αφιλότιμη προσπάθεια καλλιτέχνη να προωθήσει την δουλειά του στο μουσείο Μπενάκη. Το «γούρι» του 2021 που δημιούργησε αυτός ο ευφάνταστος νους προσβάλλει- και αυτό- τους εθνικούς αγώνες των προγόνων μας.  Ένα φυλαχτό που παρουσιάζει τη Μαντώ Μαυρογένους σαν άλλη αμερικανίδα του 1943 να αναφωνεί «we can do it» και σαν άλλη φεμινίστρια σφίγγει τους μύες του χεριού της, το οποίο συνοδεύεται με τη φράση «Υγεία Καύλα Επανάσταση». Αδέρφια, ΝΑΙ και στα τρία, όχι όμως έτσι. Όχι ξεφτιλίζοντας τους ήρωες της επαναστάσεως, όχι με αυτό τον τρόπο. Δεν είναι τέχνη αυτό, δεν εμπεριέχει έμπνευση. Είναι φτηνές απομιμήσεις δανεικής φαντασίας και οίστρου. 

Το γούρι που δημιουργό έχει την κα Κατερίνα Σαββοπούλου της ομάδος B612, είχε τιμή πώλησης τα 25,00€ και εξαντλήθηκε. Ενδιαφέρον όμως έχει να διαβάσουμε την ανακοίνωση του μουσείου: «το Πωλητήριο του Μουσείου Μπενάκη, πρώτο στην Ελλάδα και με συνεχή παρουσία για πάνω από 40 χρόνια, άνοιξε από νωρίς τον δρόμο σε νέους σχεδιαστές και σε σύγχρονους καλλιτέχνες, με πολλούς από τους οποίους διατηρεί σταθερή συνεργασία. Χωρίς να παρεμβαίνει στα έργα τους, πόσω μάλλον να τα λογοκρίνει, το Πωλητήριο παραμένει δεκτικό στις δημιουργικές θεωρήσεις των καλλιτεχνών που φιλοξενεί, πράγμα που συνέβη και στην περίπτωση του αντικειμένου που κυκλοφόρησε ως πρωτοχρονιάτικο γούρι τον Δεκέμβριο του 2020 και που το τελευταίο εικοσιτετράωρο πυροδότησε συζητήσεις σε μερίδα του κοινού. Το αντικείμενο αυτό, που σχεδιάστηκε από τη δημιουργική ομάδα Β612 και κυκλοφόρησε σε περιορισμένο αριθμό (40 κομμάτια), περιλαμβάνει μια φράση που αποτελεί εδώ και χρόνια το γνωμικό των Β612. Σε κάθε περίπτωση, το εν λόγω γούρι έχει αυτή την στιγμή εξαντληθεί».

Το μουσείο Μπενάκη λοιπόν δεν παρεμβαίνει στα έργα των καλλιτεχνών εδώ και 40 χρόνια και έχει ανοίξει το δρόμο σε νέους δημιουργούς. Το φυλαχτό (να μας φυλάει από τι;) που κυκλοφόρησε σε 40 κομμάτια- έγινε και συλλεκτικό δηλαδή- εξαντλήθηκε. Και 100.000 κομμάτια να είχαν κυκλοφορήσει πάλι θα είχε εξαντληθεί διότι δυστυχώς η κοινωνία μας πάσχει από κακογουστιά, έπαρση και τζάμπα μαγκιά.

 

Και φτάνουμε στην παρέλαση...στην άδεια από κοινό παρέλαση. Άδεια από παλμό, από ρυθμό, από φαντασία, από χαρά και Εθνική υπερηφάνεια. Από όσους παρευρίσκοντο, την πιο καλή ιδέα, φαντασία, χιούμορ και υπερηφάνεια την είχε το αφοδεύον μπροστά από τους πολιτικούς, άλογο. Έφερε το μήνυμα των προγόνων μας, του Κολοκοτρώνη, του Καραϊσκάκη, του Μακρυγιάννη, της Μαυρογένους και των άλλων Ηρώων προς τους σημερινούς πολιτικούς, προς την Ελληνική κοινωνία του 2021. 
Είδαμε την ΠτΔ στην παρέλαση, καθήμενη σταυροπόδι ως άλλη μανδάμ αναμένοντας τη σειρά της σε κομμωτήριο, με τον σύντροφό της. Η ερώτηση που γεννάται είναι η εξής: Ο κύριος αυτός γιατί βρέθηκε εκεί και εμείς απαγορεύονταν να πάμε; Είναι ο νόμιμος σύζυγος της ΠτΔ, είναι κάποιος αξιωματούχος, είχε πρόσκληση; Και αν είχε πρόσκληση ποιοι άλλοι πήραν εκτός από τους, επίσημα από το κράτος, προσκεκλημένους; Και γιατί οι Έλληνες δεν το έμαθαν ότι υπήρχαν, αν υπήρχαν, προσκλήσεις διά το κοινόν; Ας σημειωθεί ότι η ΠτΔ είναι και η αρχηγός των Ενόπλων Δυνάμεων (άρθρο 45 του Συντάγματος) και με αυτή επιπλέον την ιδιότητα βρίσκονταν εκεί και όχι ως οικοδέσποινα σε εκδήλωση όπου υποδέχεται προσκεκλημένους μετά τού συμβίου της.

 

Είδαμε επίσης τον αεικίνητο κ. Τσίπρα να μην μπορεί να κάτσει ήσυχος στην ανάκρουση των Εθνικών Ύμνων, πήγαινε μπρος πίσω σα μικρό παιδάκι (για άλλη μία φορά). Και επίσης, ο  κ. Τσίπρας δεν είχε ζητήσει την κατάργηση των στρατιωτικών παρελάσεων; Αυτό λέγεται πολιτική συνέπεια… Γιατί πήγε λοιπόν στην παρέλαση αφού στις 24 Οκτωβρίου 2011 έγραφε στο twitter «Στους δρόμους βγαίνουμε για να περπατήσουμε ή να διαδηλώσουμε. Όχι για να παρελαύνουμε.»

 

Θα ήθελα αυτό το άρθρο να κλείσει με μία ευχή. Σε 19 χρόνια, το 2040 να έχουμε Εθνική Κυβέρνηση και να γιορτάσουμε τα 100 χρόνια από το ΟΧΙ του Ι. Μεταξά, όπως αξίζει στο Έθνος μας, στους προγόνους μας, στους Ήρωές μας.  Ελπίζοντας ότι έως τότε θα είμαστε πραγματικά ελεύθεροι και ΟΣΟΙ ΖΩΝΤΑΝΟΙ να βγούμε και τότε στους δρόμους αλλά για να γιορτάσουμε με σεβασμό για να τους δείξουμε πώς πρέπει να τιμούμε τους αγώνες και τις θυσίες των Ελλήνων.  Όπως αξίζει στους Ήρωές μας!

 

Πηγές:

http://www.astynomia.gr/index.php?option=ozo_content&lang=%27..%27&perform=view&id=101181&Itemid=2611&lang=

https://www.naftemporiki.gr/story/1703574/sustinetai-epitropi-suntaksis-ethnikis-stratigikis-gia-tin-isotita-ton-loatkikai

https://www.iefimerida.gr/ellada/oi-loatki-elladas-ebalan-ti-diki-toys-simaia-se-pinaka-gia-1821-antidraseis

https://www.ethnos.gr/ellada/151032_25i-martioy-1821-entyposiaki-fotagogisi-toy-leykoy-pyrgoy-sta-hromata-tis-elladas

https://www.metrosport.gr/thessaloniki-pano-kata-tis-elladas-kremasan-sta-kastra-363800

https://www.in.gr/2021/03/23/greece/mouseio-mpenaki-den-paremvainoume-den-logokrinoume-ta-erga-ton-kallitexnon/

https://www.sportime.gr/extratime/koinonia/alogo-tis-parelasis-ekane-tin-anagki-tou-brosta-stous-episimous-pics/

https://twitter.com/theliberal82/status/1375128689734782978/photo/1

 

Σημείωση "φ": Υπεύθυνος για το άρθρο είναι αποκλειστικά ο αρθρογράφος. Οι θέσεις του είναι προσωπικές και τίθενται σε δημόσιο διάλογο σε πνεύμα ελευθερίας.