Εκφοβισμός (Bullying)

 

Γράφει ο Ν. Τσαμασφύρης

 

Bullying ή αλλιώς εκφοβισμός, μια μάστιγα της εποχής που εκδηλώνεται σε πάρα πολλές μορφές, όμως το κυρίαρχο χαρακτηριστικό αυτής της συμπεριφοράς είναι η τάση του ατόμου ή της ομάδας να επιβληθεί έναντι του αντιπάλου, απαιτώντας από την αντιμαχόμενη πλευρά υποταγή στις απαιτήσεις, επιθυμίες και πιστεύω αυτού που ενεργεί κατά το συγκεκριμένο τρόπο.

               Όπως ο Αριστοτέλης αναζητούσε τη θεμελίωση των ερμηνειών των φαινομένων, ακόμα και των κοινωνικών ή των φαινομενικά άσχετων με τη φύση, έτσι και εμείς θα προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε αυτό το πολυπαραγοντικό φαινόμενο. Παρατηρώντας λοιπόν τη φύση θα διαπιστώσουμε πως όλα τα θηλαστικά, ο άνθρωπος είναι το ανώτερο θηλαστικό, όσο και πολλά άλλα είδη του ζωικού βασιλείου, ακόμα και του φυτικού οριοθετούν την περιοχή τους, το ζωτικό τους χώρο και είναι έτοιμα να παλέψουν για τη διατήρηση αυτού του χώρου ακόμα και με κίνδυνο της ζωής τους. Είναι δηλαδή αξιωματική η ανάγκη του είδους να έχει χώρο ώστε να αναπτυχθεί, να αναπαραχθεί και να ζήσει, εξασφαλίζοντας έτσι τη διαιώνιση του είδους. Συνήθως το ρόλο αυτό τον αναλαμβάνει το αρσενικό της αγέλης καθώς λόγω ορμονολογικού προφίλ και κατ’ επέκτασιν κατασκευής έχει τη μεγαλύτερη μυϊκή δύναμη και αντοχή. Στην καθημερινότητα δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε γίνει μάρτυρες της ενστικτώδους αντίδρασης οικόσιτων ζώων που όταν διασταυρώνονται κατά τη βόλτα τους και υπό την επίβλεψη ακόμα των κηδεμόνων τους αναπτύσσουν επιθετική συμπεριφορά ακόμα και προς το ίδιο τους το είδος, πόσο μάλλον σε διαφορετικό.

               Η συμπεριφορά αυτή λοιπόν έρχεται πρακτικά από τη δημιουργία των ειδών και φτάνει μέχρι τις μέρες μας μετασχηματισμένη και πολλές φορές καλυμμένη με το μανδύα της αθωότητας. Οι περισσότεροι, αν όχι όλοι εξ’ ημών έχουμε βιώσει κάποιου είδους τέτοια συμπεριφορά ή υποσυνείδητα έχουμε κάνει χρήση αυτής της συμπεριφοράς. Αφού λοιπόν ο άνθρωπος είναι το ανώτερο εξελικτικά θηλαστικό και με τη μεγαλύτερη, με διαφορά νοημοσύνη είναι να απορεί κάποιος για την ύπαρξη του φαινομένου και μάλιστα χωρίς να βαίνει μειούμενο.

               Όσο και αν φανεί παράξενο αυτή η συμπεριφορά θεμελιώνεται μέσα στο σπίτι, από τους γονείς και μάλιστα μέχρι την ηλικία των έξι χρόνων, καθώς οι παιδοψυχολόγοι τη θεωρούν ως το όριο που το παιδί παίρνει τις βάσεις της συμπεριφοράς, ώστε σταδιακά να ξεδιπλώσει και να εκδηλώσει τη συμπεριφορά του το παιδί. Ένας άνθρωπος δε γίνεται υπεύθυνος, τακτικός, εργατικός αίφνης στα δώδεκα, δεκαπέντε ή όποια άλλη ηλικία. Δεν αποκτά ξαφνικά σεβασμό, τιμιότητα, αξιοπρέπεια, ενσυναίσθηση κάποια στιγμή στη ζωή του. Αυτές οι έννοιες είναι πνευματικές, άρα εξ’ ορισμού δύσκολο να καλλιεργηθούν και η εκμάθησή τους έρχεται μέσα από τη μίμηση καθημερινών παραδειγμάτων που το οικογενειακό περιβάλλον προσφέρει στο παιδί. Δε λέμε κάτι καινούριο, όμως η σημασία της οικογένειας στη διαμόρφωση του παιδιού στα αρχικά στάδια της ζωής του είναι σχεδόν απόλυτη, κατά συνέπεια χρειάζεται μεγάλη υπευθυνότητα από τη μεριά της οικογένειας, ώστε τα ερεθίσματα προς το παιδί να είναι τα χρήσιμα και τα υγιή, προκρίνοντας, καλλιεργώντας και αναπτύσσοντας την κριτική σκέψη του παιδιού, στο βαθμό που είναι εφικτό από τη βιολογική ηλικία του παιδιού. Όπως όλοι γνωρίζουμε τα κτήρια χτίζονται από  τα θεμέλια, συνεπώς ισχυρή και υγιής θεμελίωση ενός παιδιού θα φέρει και τα ανάλογα αποτελέσματα. Σαφώς και στη διαδικασία αυτή θα πραγματοποιηθούν λάθη, όμως ο γονιός υποχρεούται εκ της επιλογής του να κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί για το παιδί του και όχι αυτό που θα φανεί ως πρέπον και αποδεκτό στο κοινωνικό σύνολο. Κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός, ξεχωριστός και συνταγή της επιτυχίας δεν υπάρχει.

               Υπάρχει όμως ένα πλαίσιο διαδικασιών μέσα από τις οποίες το παιδί μαθαίνει τον εαυτό του, το περιβάλλον του και το πώς αλληλεπιδρά με αυτό. Βασική λοιπόν παράμετρος είναι να μάθουμε  στο παιδί την ύπαρξη ορίων. Το παιδί έχει δικαιώματα, έχει όμως και υποχρεώσεις. Έχει δικαίωμα στις επιλογές του, όπως άλλωστε και όλοι οι υπόλοιποι. Όντας λοιπόν μοναδικός, ξεχωριστός άνθρωπος θα κάνει και επιλογές δηλωτικές αυτής της διαφορετικότητας, της υγιούς διαφορετικότητας σε  αντίθεση με την επίπλαστη και φαινομενική προσπάθεια να τραβήξουν την προσοχή που δεν πήραν ίσως από τους γονείς και να νιώσουν σημαντικά. Γιατί είναι ανάγκη του κάθε ανθρώπου να νιώσει ότι είναι σημαντικός για έναν  αριθμό ανθρώπων που απαρτίζουν το άμεσο, το δικό του κοινωνικό σύνολο. Η ευθύνη λοιπόν του γονιού έγκειται και στην προσπάθειά του να βοηθήσει το παιδί να ανακαλύψει τον εαυτό του, πνευματικά, διανοητικά, ψυχικά, σωματικά και να αγαπήσει τον εαυτό του για αυτό που είναι, να μην τον συγκρίνει με άλλους και να προσπαθεί να βελτιώσει συνολικά τον εαυτό του. Όσο απλό και αν ακούγεται άλλο τόσο δύσκολο είναι, όντας μια διαδικασία δυναμική, με απίστευτα πολλές εμπλεκόμενες παραμέτρους. Ειδικά όταν το παιδί πάει στο σχολείο και αρχίσει πλέον να κοινωνικοποιείται ευρύτερα. Εκεί ο εκπαιδευτικός θα λέγαμε ότι αποκτά βαρύνουσα σημασία στη ζωή του παιδιού και είναι αναγκαία η στενή συνεργασία με τους γονείς στην προσπάθεια να επιτευχθεί το καλύτερο, για το παιδί αποτέλεσμα.

               Αν κάνουμε μια πρόχειρη στατιστική των φαινομένων εκφοβισμού, σε πρώτη φάση στο σχολικό περιβάλλον θα δούμε ότι οι θύτες συνήθως προέρχονται από προβληματικές οικογένειες όσο και αν αυτός ο χαρακτηρισμός ενοχλεί κάποιους. Χωρισμένες οικογένειες, καταπιεστικές ή αδιάφορες οικογένειες, περιβάλλοντα με τοξική συμπεριφορά, αλκοόλ, καυγάδες, ναρκωτικά συνήθως δημιουργούν προβληματικά παιδιά. Στην ιστορία αυτή τα θύματα είναι τα παιδιά, διότι εισπράττουν τοξικές συμπεριφορές, που δεν ξέρουν και δεν μπορούν να διαχειριστούν, με  αποτέλεσμα τη διαταραχή της ψυχικής και πνευματικής υγείας, ισορροπίας και ανάπτυξης του παιδιού. Απότοκο της κατάστασης αυτής είναι το παιδί να βρίσκει διαφυγή σε συνήθειες και συμπεριφορές που εκτονώνουν την ένταση, τη οργή του και να εντάσσεται σε ομάδες με τις οποίες έχει κάποια κοινά για να καλύψει την ανάγκη του να διαλάθει της προσοχής και αποδοχής των ομοίων του. Ναρκωτικά, αλκοόλ, σέξ και σεξουαλικές διαταραχές, βία σε διάφορες μορφές (σχολική, αθλητική) και εν γένει περιθωριοποίηση είναι τα αρχικά στάδια που από κάποιο σημείο και μετά, καθώς η ζωή κάνει κύκλους συνεχίζονται σε οικογενειακή βία, παιδική κακοποίηση, σεξουαλική παρενόχληση, ψυχολογικό πόλεμο στον εργασιακό χώρο και τόσα άλλα. Η απουσία ανάπτυξης της διαφορετικότητας του παιδιού, το οδήγησε να απαρνηθεί τον εαυτό του, να μεταστραφεί σε κάτι ξένο ώστε να αποκτήσει αποδοχή από άλλες ομάδες και εν’ τέλει να συμπεριφερθεί με τον ίδιο επαίσχυντο τρόπο σε όποιον είναι διαφορετικός.

               Δυστυχώς όσα γράφονται στην ψυχή του ανθρώπου δεν ξεγράφονται. Κάποιοι μαθαίνουν να ζούν με αυτά και προχωρούν, κάποιους άλλους τους βυθίζουν μέσα σε σκοτεινές διαδρομές που πολλές φορές αδυνατούν να εξέλθουν. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι δύο ειδικότητες της ιατρικής, σύμφωνα με τους ίδιους τους γιατρούς, που έχουν λαμπρό οικονομικά μέλλον είναι η ψυχιατρική και η πλαστική χειρουργική. Η ειρωνία είναι ότι και οι δύο ειδικότητες ουσιαστικά κρύβουν το πρόβλημα εντός ή εκτός εισαγωγικών. Η ψυχιατρική συνταγογραφεί ψυχοφάρμακα που απλώς καταστέλλουν τον εγκέφαλο και το πρόβλημα, η πλαστική απλώς ασχολείται με την εικόνα, μια εικόνα που απαιτεί συνεχή ανανέωση.

               Αν θέλουμε να εκλείψουν φαινόμενα που ο άνθρωπος θα σταματήσει να εκμεταλλεύεται τον άνθρωπο καθ’ οποιονδήποτε τρόπο μελημά μας είναι η ενασχόληση με το παιδί, η μόρφωσή του και η εκπαίδευσή του για έναν καλύτερο άνθρωπο, που θα σέβεται τις επιλογές του άλλου, είτε αυτές αφορούν ιδεολογίες, ομάδες, επιλογές. Τελικός και μόνος κριτής των πάντων είναι ο Θεός και εκεί θα λογοδοτήσουμε όλοι μας.

 

Σημείωση "φ": Υπεύθυνος για το άρθρο είναι αποκλειστικά ο αρθρογράφος. Οι θέσεις του είναι προσωπικές και τίθενται σε δημόσιο διάλογο σε πνεύμα ελευθερίας.

Ρωσία - Ουκρανία

 



Στο ερώτημα: "Είστε με τη Ρωσία ή με την Ουκρανία", η απάντηση είναι ίδια με αυτή που δίνεται κάθε φορά που τίθεται αντίστοιχο ερώτημα για οποιεσδήποτε αντιμαχόμενες χώρες: Είμαστε με την Ελλάδα.
Κάθε χώρα αγωνίζεται για το εθνικό της συμφέρον. Και καλά κάνει. Θα ήταν παράλογο να μην υπηρετούμε εμείς το δικό μας εθνικό συμφέρον.
Οι συμμαχίες χρειάζονται, δεν πρέπει όμως να είναι ετεροβαρείς. Και γνωρίζοντας ότι δεν είναι σταθερές, δεν είναι μόνιμες, δεν λειτουργούν βάσει συναισθημάτων, συχνά υπόκεινται σε ισοσταθμιστικές κρίσεις συμφερόντων υπέρ τρίτων εταίρων, γεγονός που περιπλέκει το είδος, την μορφή και την έκταση της συμμαχίας.
Η δυσκολία για μια ηγεσία έγκειται στο να μπορέσει να διακρίνει πού βρίσκεται το δικό της εθνικό συμφέρον και με ποιον τρόπο θα το υπηρετήσει στον υπερθετικό βαθμό. Θέματα ηθικής, διεθνούς δικαίου, κανόνων εμπλοκής, θα ήταν καλό να εφαρμόζονται αλλά ξεκάθαρα δεν εφαρμόζονται. Γίνεται επίκλησή τους προσχηματικά, υποκριτικά και επιλεκτικά. Όλοι ανεξαιρέτως, λειτουργούν υπέρ των συμφερόντων τους και κατά των όποιων αντιπάλων τους.
Εντός αυτού του μόνιμου και σταθερού πλαισίου, οι δυνατές χώρες επιβάλλουν τα θέλω τους και οι αδύνατες προσπαθούν να μειώσουν το μέγεθος τής ήττας τους. Όταν αποτυγχάνει η διπλωματία, η επιχειρηματολογία τίθεται βάσει της στρατιωτικής δυνατότητας και ικανότητας. Η βούληση και η αποφασιστικότητα της ηγεσίας κάποιων χωρών είναι το στοιχείο που μπορεί να κάνει την διαφορά σε μια σύγκρουση. Γιατί δεν είναι όλες οι ηγεσίες έτοιμες για διακύβευση τού εκάστοτε παρόντος κατεστημένου -εν πολλοίς βολικό για αυτές- και ούτε είναι όλοι οι λαοί έτοιμοι για θυσίες. Προετοιμασίες ή αδράνεια ετών μπορούν να λειτουργήσουν καθοριστικά την κρίσιμη στιγμή. Καθώς επίσης σημαντικό ρόλο μπορούν να διαδραματίσουν τα κοινωνικά δεδομένα που επικρατούν σε μια χώρα, οι αρχές και οι αξίες με τις οποίες αυτός ο λαός γαλουχείται, το είδος τής παιδείας που παρέχεται, το κύρος ή η απαξίωση των ενόπλων δυνάμεων, η περιρρέουσα ιδεολογία, η ποιότητα και το περιεχόμενο των μέσων μαζικής επικοινωνίας, ασκούμενες πολιτικές που δημιουργούν πέμπτη φάλαγγα, κόμματα με αντεθνικές ιδέες και απόψεις.
Αναλύοντας μία σύγκρουση, καλόν είναι να μην μελετούμε τα γεγονότα αποσπασματικά ή εφήμερα. Δεν είναι πάντα αυτό που φαίνεται (ή, πιο σωστά, συνήθως δεν είναι αυτό που φαίνεται). Επίσης, δεν είναι αυτό που παρουσιάζουν τα μ.μ.ε.  κάθε εμπλεκόμενης -καθ' οιονδήποτε τρόπο- χώρας ούτε και τα παγκόσμια δίκτυα. Η ιστορία δεν έχει τελειώσει, η ιστορία δεν τελειώνει γιατί η ιστορία γράφεται κάθε στιγμή παντού. Στο παρελθόν υπάρχουν αιτίες για το παρόν και οι οποίες καθορίζουν το μέλλον. Εάν δεν υπάρχουν, δημιουργούνται και από εκεί και πέρα θεωρούνται ιστορία. Το πώς παρουσιάζονται, είναι μέρος τής αλήθειας• όχι μιας γενικής και ενιαία αποδεκτής αλήθειας αλλά της αλήθειας όπως την ερμηνεύει κάθε εμπλεκόμενο μέρος. Τα μ.μ.ε. λειτουργούν ως το μακρύ χέρι των συγκρουόμενων εξουσιών -και αυτό απέχει παρασάγγας από την όντως αλήθεια. Ελάχιστες μη ποδηγετημένες φωνές οι οποίες προσπαθούν να λειτουργήσουν το δυνατόν με αντικειμενικότητα, συχνά γίνονται στόχος αμφοτέρων των αντιμαχομένων διότι οι αντίπαλοι την θεωρούν προκρούστειο έννοια και την μακραίνουν ή την κονταίνουν κατά το δοκούν με το πληκτρολόγιο ξίφος τους.
Πατριώτες και μη πατριώτες, στην πρώτη γραμμή τής μάχης ή σε κάποιο διαμέρισμα, ένθεν κακείθεν των πλευρών, σπέρνουν με τα κορμιά τους το επίμαχο έδαφος, δηλαδή τα συμφέροντα που απορρέουν από την διατήρηση ή την κατάκτησή του, την ίδια στιγμή που οι παγκόσμιες "ελίτ" παίζουν γκολφ κάπου μακριά σε ασφαλές μη επίμαχο έδαφος.
Μήπως όμως εν τέλει ο πατέρας των πάντων πόλεμος είναι η κινητήριος δύναμη μιας ανατροπής σε παγκόσμιο επίπεδο των αρνητικών κατεστημένων τής αδικίας, της εξαθλίωσης, της υποκρισίας, της αναξιοπρέπειας, τού υβριδικού αντανθρώπου, της επιδιωκόμενης αφύσικης ομογενοποίησης των πάντων; Μήπως μια μεγάλη σύγκρουση είναι το μέσον για να σταματήσει η μεγάλη πολτοποίηση;
Στις εμφανείς τεράστιες αντιφάσεις (π.χ. μαζί φιλελευθεριστές, σοσιαλιστές, κομμουνιστές, ναζιστές και χριστιανοί, με υποστήριξη ισλαμιστών, να αντιπαρατίθενται με εθνικιστές που συμμαχούν με κομμουνιστές, φασιστές, σοσιαλιστές και τους οποίους στηρίζουν άλλοι χριστιανοί που τους υποστηρίζουν άλλοι ισλαμιστές), πέρα από αναγκαίες ψευδείς συμβάσεις, ένα είναι το ουσιαστικό καθήκον: να βγει το ελληνικό έθνος αλώβητο και ενισχυμένο.
Όσοι προσπαθούν να συσχετίσουν τον πόλεμο Ρωσίας Ουκρανίας με θέματα που άπτονται τού ελληνικού ενδιαφέροντος, οφείλουν να λάβουν σοβαρά υπ' όψιν τους (πέρα από ψοφοδεείς ηττοπαθείς "αναλύσεις") ότι η Ελλάδα είναι αυτή η οποία νομιμοποιείται και δικαιούται να εγείρει ζητήματα σε γειτονικές χώρες και αξιώσεις από εταίρους και σαφώς όχι το αντίθετο. Το "πονηρό τσουβάλιασμα" υπηρετεί αντεθνικούς σκοπούς και αυτοί που το επιχειρούν είναι επιεικώς ανόητοι ή -δυστυχώς-  ετεροκινούμενοι ανθελληνικώς. Χέρι που σηκώθηκε κατά της Ελλάδας, πρέπει να κοπεί. Αδράνεια και επικίνδυνος εφησυχασμός για θέματα που ενδέχεται να μας προβληματίσουν έντονα στο κοντινό και απώτερο μέλλον, πρέπει επιτέλους να αντιμετωπιστούν σοβαρά και στιβαρά.
Ο πόλεμος Ρωσίας Ουκρανίας, είναι πόλεμος με παγκόσμιες επιπτώσεις. Η Ελλάδα όμως δεν έχει ιδιαίτερο λόγο να εμπλακεί σε μια παγκόσμια διελκυστίνδα με αμφίβολο τελικό αποτέλεσμα και στην οποία το διεθνές δίκαιο είναι υποκριτικό άλλοθι προώθησης μια ατζέντας που πόρρω απέχει από τα πραγματικά δικά της συμφέροντα -ιδωμένα υπό εθνική οπτική. Όμως αυτή η οπτική είναι που λείπει...

Γεώργιος Σαγιάς

 

Σημείωση "φ": Υπεύθυνος για το άρθρο είναι αποκλειστικά ο αρθρογράφος. Οι θέσεις του είναι προσωπικές και τίθενται σε δημόσιο διάλογο σε πνεύμα ελευθερίας.

Αναγκαία η Πρόληψη ανθρωπιστικής κρίσης σε Ελλάδα / Κύπρο

 

Γράφει ο Γ. Σαγιάς

 

ΑΝΑΓΚΑΙΑ Η ΠΡΟΛΗΨΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΣΕ ΕΛΛΑΔΑ / ΚΥΠΡΟ.
 
 
Μεταξύ των άλλων σοβαρών συνεπειών που θα έχει ο πόλεμος Ρωσίας - Ουκρανίας για Ελλάδα / Κύπρο σε μείζονα εθνικά θέματα, εκτιμάται πως και ο τουρισμός θα υποστεί σημαντικό πλήγμα. 
Σύμφωνα με δηλώσεις Ρώσων αξιωματούχων, η Τουρκία υποδεικνύεται στους Ρώσους πολίτες αλλά εμμέσως και σε συμμάχους τους ως δυνητικός τουριστικός προορισμός. Δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία προς ώρας για το αν θα μπορούσαν να ισοσκελιστούν ή και υπερκαλυφθούν οι απώλειες Ρώσων και φιλορώσων τουριστών από αντιστοίχους άλλων χωρών των οποίων οι κυβερνήσεις ετάχθησαν υπέρ τής Ουκρανίας. Πάντως η αναμενόμενη άρση μέρους των περιοριστικών μέτρων για τον κορωνϊό αφήνει κάποιο περιθώριο μερικής αισιοδοξίας για απόσβεση τού συγκεκριμένου πλήγματος.
 
Πρέπει όμως να συνυπολογιστούν και οι ήδη ορατές νέες ανατιμήσεις στην αγορά (πέραν των ήδη μεγάλων που έγιναν πριν τον συγκεκριμένο πόλεμο), οι οποίες θα συνοδεύσουν τις από καιρού μεγάλες αυξήσεις στην ενέργεια -με πιο δυσοίωνη μάλιστα την προοπτική μεγαλυτέρων αυξήσεων. 
Με άλλες λέξεις, πρέπει άμεσα να υπάρξει κρατική πρόνοια για να μην βρεθούν Ελλάδα / Κύπρος ενώπιον ανθρωπιστικής κρίσης ως σοβαρότατη παράπλευρη απώλεια τού Ρωσοουκρανικού πολέμου αλλά και ως συνέχεια τής από ετών μεγάλης κρίσης. Διότι πίσω από την φράση "ανθρωπιστική κρίση", κρύβονται κλείσιμο επιχειρήσεων, πτωχεύσεις, μείωση κρατικών εσόδων, ανεργία, χρέη, φτώχεια, αυτοκτονίες. 
 
Οι συνέπειες τού μερικού κλεισίματος τού τουρισμού λόγω τού κορωνϊού, ορατές από την πρώτη στιγμή και ήδη ογκούμενες, σε συνδυασμό με τα τεκταινόμενα στην Ουκρανία, θέτουν εν αμφιβόλω πολιτικές ενέργειες υψηλού κινδύνου, εκτός εάν υπερασπίζεσαι τα εθνικά σου δίκαια.
 
"Δεί προνοείν, ού μετανοείν".
 
 
Γ. Σαγιάς
 
 
Σημείωση "φ": Υπεύθυνος για το άρθρο είναι αποκλειστικά ο αρθρογράφος. Οι θέσεις του είναι προσωπικές και τίθενται σε δημόσιο διάλογο σε πνεύμα ελευθερίας.

Περί Τέχνης

 

Περί Τέχνης

ΕΜΠΡΟΣ ΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ!

"Δημιουργία δικτύου υποστήριξης, προβολής και προώθησης κάθε μορφής ελληνοκεντρικής Τέχνης και των δημιουργών της".
Αυτό αναφέρεται στην 22η Πολιτική Θέση τού Κέντρου φ στο "Σχέδιο Διακήρυξης και 25 Πολιτικές Θέσεις για την ενότητα των πατριωτών" και αυτό αποφασίστηκε να προωθηθεί έτι περαιτέρω, στο πλαίσιο των σκοπών τού Κέντρου φ για:
-"μελέτη, έρευνα, ανάλυση, μετάπλαση, επέκταση, διάχυση, εξακτίνωση και με κάθε νόμιμο τρόπο προώθηση των πατριωτικών ιδεών, του ελληνικού εθνικισμού και της ιδέας του ελληνισμού",
-"νέα πνευματική δημιουργία -με κέντρο σκέψης και δράσης μας το ενιαίον, συνεχές και αδιάσπαστον του ελληνισμού ως δύναμη δημιουργίας και παγκόσμια ηγουμένη μειοψηφία...",
-"με ελεύθερη σκέψη επιλογή των κατάλληλων κάθε φορά στρατηγικών, τακτικών και μέσων ώστε να καταστεί δυνατόν να γίνουν οι εθνικές ιδέες πλειοψηφικό ρεύμα...".


Είναι καλοδεχούμενα τα έργα όσων αποδέχονται τα ανωτέρω (είτε είναι έργα δικά τους είτε οικείων τους ζώντων ή τεθνεώτων, με την σημείωση ότι πρέπει να απευθύνονται εγγράφως ή και ηλεκτρονικώς στο Κέντρο φ όπου να αναφέρουν ότι επιτρέπουν στο Κέντρο φ την δημόσια ανάρτηση και προβολή κάθε έργου και ότι δεν έχουν απαιτήσεις πνευματικών δικαιωμάτων, οικονομικές ή άλλες αλλά το πράττουν συμφωνώντας με τους σκοπούς τού Κέντρου φ).


Όσοι και όσες το επιθυμούν, μπορούν να στείλουν δημιουργίες που αφορούν σε κάθε κατηγορία Τέχνης [Λόγος (ποίηση, λογοτεχνία, δημιουργική γραφή), Μουσική, Θέατρο, Ζωγραφική / Εικαστικά, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική, Κινηματογράφος, καθώς και Φωτογραφία, Κόμικς / Γελοιογραφία) στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. με την ένδειξη: "Περί Τέχνης" και λίγα λόγια για κάθε έργο.


Η Ελληνική Τέχνη, από το χθες στο σήμερα, έτοιμη να εξακοντιστεί δημιουργικά στο μέλλον, αναγεννώμενη, προσαρμοζόμενη, μεταπλασσόμενη, επεκτεινόμενη σε νέες κατευθύνσεις, είναι βασική οδός δρομολόγησης μελλοντικών εξελίξεων για τον ελληνισμό τού παρόντος και του μέλλοντός μας.

Ο εθνομελλοντισμός είναι βάση συνεννόησης και συσπείρωσης για την πολιτική υπέρβαση που πρέπει να κάνουν οι δημιουργοί ώστε να μπουν στην πρωτοπορία για να υπάρξει προοπτική. Νοηματοδοτεί το παρελθόν, εμβολιάζει το παρόν, προαναγγέλει το εθνικό μέλλον. Οι δικαιολογίες ότι το λεγόμενο σύστημα είναι ισχυρό και ότι δημιουργεί αποκλεισμούς, δείχνουν αδυναμία. Εμπρός οι δυνατοί! Εμπρός οι δημιουργοί! Εμπρός οι Έλληνες!

Γ. Σαγιάς

 

Σημείωση "φ": Υπεύθυνος για το άρθρο είναι αποκλειστικά ο αρθρογράφος. Οι θέσεις του είναι προσωπικές και τίθενται σε δημόσιο διάλογο σε πνεύμα ελευθερίας.

Κι αν γίνει πόλεμος;

 

Κι αν γίνει πόλεμος;

 

του Άρη Πετράκη

 

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία θύμισε στον σύγχρονο Έλληνα - τον αποκαλούμενο και Νεοέλληνα - ότι η ειρήνη δεν είναι αιώνια και ότι νομοτελειακά κάποια στιγμή έρχεται ο πόλεμος. Η ιστορία είναι μία αέναη εναλλαγή καταστάσεων ειρήνης και πολέμου, είτε το θέλουμε είτε όχι. Βεβαίως, δεν ήταν απαραίτητη αυτή η αφορμή για να «αφυπνισθεί» ο Νεοέλληνας, αφού η πρόσφατη ιστορία έχει καταγράψει ότι ανά κάποιες δεκαετίες γίνεται πόλεμος ή έστω επιστράτευση στην Ελλάδα και, δυστυχώς, όλοι οι πρόσφατοι πόλεμοι κατέληξαν σε εθνικές καταστροφές.

Μεγάλο μέρος του πληθυσμού ανησύχησε από τον πόλεμο στην Ουκρανία και άρχισε να προετοιμάζεται όχι για την επιτυχή έκβαση ενός πολέμου, αν ποτέ χτυπήσει την πόρτα μας, αλλά για την ατομική του επιβίωση. Ο Νεοέλληνας έσπευσε να αγοράσει κονσέρβες, χάπια ιωδίου και αντιασφυξιογόνες μάσκες ξεχνώντας ότι ακόμα κι αν επιβιώσει έπειτα από έναν πόλεμο, στον οποίο το Έθνος – ή έστω το κράτος – θα ηττηθεί, ο ίδιος θα έχει χάσει την ελευθερία του, θα είναι ένας ραγιάς που απλά «γλίτωσε το τομάρι του». Το «Ελευθερία ή Θάνατος» φαντάζει ως κάτι πολύ μακρινό στο μυαλό του σύγχρονου Έλληνα.

Ο Νεοέλληνας που προσπάθησε να αποφύγει πάση θυσία την στρατιωτική θητεία, ο γονέας που «φίλησε κατουρημένες ποδιές» για να μην υπηρετήσει ο κανακάρης του στον Έβρο, ο μπούλης που προτίμησε να κάνει τον σερβιτόρο στις λέσχες αξιωματικών από το να κάνει σκοπιά σε κάποιο φυλάκιο, η μητέρα που θα κρύψει τον γιό της για να μην πολεμήσει και ο αναρχοαριστεροφιλελεδεξιός που σχεδιάζει να φύγει με το πρώτο αεροπλάνο σε περίπτωση πολέμου είναι δυστυχώς ο κανόνας στην ελληνική κοινωνία.

Στον κανόνα αυτόν προστίθενται οι ελληνοποιημένοι αλλογενείς που κανέναν λόγο δεν έχουν να πολεμήσουν για το ελληνικό έθνος, και οι χιλιάδες νέοι που έφυγαν στο εξωτερικό για ένα καλύτερο μέλλον και θα λείψουν από την εφεδρεία αν ποτέ γίνει επιστράτευση. Επιπλέον, στον κανόνα αυτόν προστίθεται η εν γένει χαλαρή νοοτροπία της ελληνικής κοινωνίας που απεχθάνεται τον μιλιταρισμό, την σκληραγωγία, την πειθαρχία, τα όπλα, τις πολεμικές τέχνες και συναινεί στην γυμναστική μόνο ως μέσο επίδειξης κοιλιακών στην παραλία.

Για την πλαδαρή αυτή κοινωνία, η οποία σε περίπτωση πολέμου είναι πολύ πιθανό να μην επιβιώσει, ευθύνονται τόσο οι πολίτες όσο και το νεοελληνικό κράτος. Το κράτος που μείωσε την στρατιωτική θητεία και σχεδόν κατήργησε την εκπαίδευση της εφεδρείας, που καλλιέργησε τις πελατειακές σχέσεις και την κομματοκρατία. Το κράτος που διαχρονικά επαίρεται για το αξιόμαχο των Ενόπλων Δυνάμεών του αλλά δεν τολμά να στείλει σε εμπόλεμη ζώνη ούτε διμοιρία, αφού η ελληνική κοινωνία δεν αντέχει φέρετρα στρατιωτών. Για τον λόγο αυτό αρκείται σε παρελάσεις, επιδείξεις, συνεστιάσεις και η πιο «extreme» δραστηριότητα των Ενόπλων Δυνάμεών του είναι οι ειρηνευτικές αποστολές. Πραγματική προετοιμασία για πόλεμο δεν χρειάζεται αφού, όπως πιστεύει το κράτος, σε περίπτωση πολέμου θα μας σώσουν οι «σύμμαχοι». Άλλωστε έχουμε συνηθίσει να βάζουμε την ουρά στα σκέλια και να υποχωρούμε (βλ. Ίμια). Ο «πατριωτισμός» του νεοελληνικού κράτους εξαντλείται στους στημένους πανηγυρισμούς για την Eurovision και το Euro.

Είναι το ίδιο κράτος που σε δύσκολες περιστάσεις προσπαθεί μέσω της προπαγάνδας να εξυψώσει το φρόνημα του λαού, λες και το να σκοτωθεί κανείς με υψηλό φρόνημα θα κάνει την διαφορά σε έναν πόλεμο. Είναι το κράτος που όποτε χρειάζεται εμφανίζει διάφορους «πατριώτες» πολιτικούς, καθηγητές, στρατιωτικούς και άλλους «άσσους από το μανίκι του» για να εξυψώσει προσωρινά το ηθικό του λαού του, στην πραγματικότητα όμως τον κοιμίζει με διάφορα παραμύθια (π.χ. «η Τουρκία διαλύεται»). Όμως, όταν η κατάσταση φτάσει στο απροχώρητο το κράτος για να εξασφαλίσει την σωτηρία του θα στραφεί για ακόμα μία φορά στους λίγους, που τώρα βρίσκονται στο περιθώριο, στην «απ’ έξω». Σ’ αυτούς οι οποίοι δεν προκρίνουν το ατομικό αλλά το εθνικό συμφέρον. Σ’ αυτούς που δεν πείθονται από τα παραμύθια των διαφόρων διαττόντων αστέρων του στημένου «πατριωτισμού». Τους λίγους που επεδίωξαν να υπηρετήσουν μία ουσιαστική στρατιωτική θητεία, με εκπαίδευση και ασκήσεις αλλά για την πλειονότητα αποτελούσαν τα «κορόιδα». Αυτούς που έχουν συναίσθηση του χρέους τους απέναντι στο Έθνος, που αδιαφορούν για την γνώμη των ριψάσπιδων και των καλοπερασάκηδων συμπατριωτών τους και συνεχίζουν να είναι σε ετοιμότητα, σωματική και πνευματική, για την περίπτωση πολέμου. Αυτοί οι Έλληνες είναι εθνικιστές - είτε το έχουν συνειδητοποιήσει είτε όχι - και θα είναι παρόντες στις εξελίξεις, όταν και όπου χρειαστεί, στο μέτωπο αλλά και στα μετόπισθεν.

Αυτό όμως που κάνει τη διαφορά στον σύγχρονο κόσμο είναι το επίπεδο πληροφόρησης του λαού. Πλέον είναι φανερό ότι ο εχθρός δεν είναι μόνο προ των πυλών αλλά είναι και εντός των πυλών. Οι εθνικιστές γνωρίζουμε το ποιόν της πολιτικής, θρησκευτικής, πνευματικής και στρατιωτικής ηγεσίας, των οικονομικών ελίτ και των γραφειοκρατών που κυβερνούν την Ελλάδα. Δεν ζούμε ούτε στο 1940 ούτε στο 1974, που οι στρατιώτες πολέμησαν υπέρ βωμών και εστιών, έχοντας όμως άγνοια των πολιτικών εξελίξεων στο εσωτερικό της χώρας και διεθνώς, με αποτέλεσμα πράκτορες ξένων συμφερόντων - μεταξύ των οποίων κάποιοι ενδεδυμένοι τον μανδύα του πατριώτη - να εκμεταλλευθούν την θυσία τους. Στον επόμενο πόλεμο, όποτε κι αν γίνει, οι Έλληνες εθνικιστές και όσοι συνταχθούν μαζί μας έστω και την τελευταία στιγμή θα πολεμήσουμε υπέρ του Έθνους. Αλλά αυτή τη φορά είτε νικήσουμε είτε ηττηθούμε δεν πρόκειται να ανεχθούμε την προδοσία. 

 

Σημείωση "φ": Υπεύθυνος για το άρθρο είναι αποκλειστικά ο αρθρογράφος. Οι θέσεις του είναι προσωπικές και τίθενται σε δημόσιο διάλογο σε πνεύμα ελευθερίας.

Ο ιστοχώρος μας χρησιμοποιεί Cookies για την εύρυθμη λειτουργία του και για την καλύτερη πλοήγησή σας.

Διαβάστε περισσότερα

Συμφωνώ