ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ - ΣΑΛΑΜΙΝΑ 2.500 χρόνια. Η δράση συνεχίζεται! (2ο μέρος)

 

 

 

 

Η δράση ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ!
Οι πανέλληνες σπάμε τη συστημική σιωπή!

Όλοι μαζί μπορούμε καλύτερα!

Στείλε και ΕΣΥ τις φωτογραφίες σου στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό από Κύπρο, Ιεράπετρα, Πάτρα, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Δράμα

 

Κύπρος, Πλαγιά Μαχαιρά

 

 

Κρήτη, Ιεράπετρα

 

 

 

 

Πάτρα

 

 

Αθήνα

 

 

Θεσσαλονίκη

 

 

Δράμα

ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ - ΣΑΛΑΜΙΝΑ 2.500 χρόνια. Η δράση συνεχίζεται!

 

 

 

Η δράση ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ!
Οι πανέλληνες σπάμε τη συστημική σιωπή!

Όλοι μαζί μπορούμε καλύτερα!

Στείλε και ΕΣΥ τις φωτογραφίες σου στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό από εμβληματικές περιοχές:
ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ - ΣΑΛΑΜΙΝΑ - ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ - ΠΛΑΤΑΙΕΣ - ΛΕΥΚΤΡΑ - ΘΗΒΑ

 

 

Θερμοπύλες

 

 

Σαλαμίνα

 

Μαραθώνας

 

Πλαταιές

 

Λεύκτρα

 

Θήβα

Ένα νέο 1821 ή ένα νέο 1922;

 
 
 
Γράφει ο Βασίλειος Μακρυγιάννης
 
 
Η Ελλάδα μας, η πατρίδα μας βρίσκεται στο σταυροδρόμι σημαντικών τεκτονικών γεωπολιτικών ανακατατάξεων. Η νοτιοανατολική Μεσόγειος έχει πάρει φωτιά σε στρατιωτικό και διπλωματικό επίπεδο, κυρίως λόγω της πειρατικής πολιτικής της γειτονικής Τουρκίας στην περιοχή.
Ο Ερντογάν με την σιωπηρή ανοχή της Ε.Ε. των ΗΠΑ και της Ρωσίας όχι όμως με τον ίδιο επιμερισμό αναλογίας,σε μεγάλο βαθμό επεκτείνει την επιρροή και την τουρκική πειρατεία του από την Λιβύη μέχρι το Ιράκ και από το μέτωπο της Αρμενίας με τους Αζέρους μέχρι το Αιγαίο μας. Η Τουρκία τα τελευταία χρόνια θέλει μέσα από την πολιτική επεκτατισμού του Ερντογάν να παρουσιασθεί σαν ο προστάτης των απανταχού μουσουλμάνων. Στόχος της να παρακάμψει τα ισχυρά αραβικά κράτη που είτε προσπάθησε να τα ελέγξει μέσω της αραβικής άνοιξης και την εγκαθίδρυση σε αυτά φιλικών ισλαμικών κυβερνήσεων προς αυτήν είτε συνάπτοντας στρατηγικές συμμαχίες με αυτήν όπως λόγου χάριν το ισλαμικό Κατάρ που χρηματοδοτεί με πολλά μαύρα δις την επεκτατική πολιτική της Τουρκίας. Ο Ερντογάν στην ουσία θέλει να υπερκεράσει τον Κεμάλ στην συνείδηση του μέσου Τούρκου πολίτη. Στόχος του η δημιουργία μιας κάποιου τύπου οθωμανικής αυτοκρατορίας στη θέση του κεμαλικού κοσμικού κράτους της Τουρκίας.
Κύριο χαρακτηριστικό και σημείο αναφοράς της εκστρατείας του το ακραίο σουνιτικό Ισλάμ. Δεν είναι καθόλου τυχαία η επιλογή της ημερομηνίας μετατροπής της Αγίας Σοφίας σε τζαμί στις 24-07-2020 καθώς 24-07-1923 είχε υπογραφεί η συνθήκη της Λωζάνης από τον Κεμάλ που καθόρισε τα σημερινά σύνορα της σύγχρονης Τουρκίας, όπως δεν είναι καθόλου τυχαία η μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί από τον Ερντογάν καθώς ήταν ο Κεμάλ που την μετέτρεψε από τζαμί σε μουσείο. Είναι ξεκάθαροι λοιπόν οι σημειολογικοί συμβολισμοί ακύρωσης κάποιων ενεργειών του Κεμάλ από τον ψευδοσουλτάνο Ερντογάν.
Επί των ημερών του Ερντογάν η Τουρκία έχει στηρίξει παντοιοτρόπως χρηματικά και στρατιωτικά τους τζιχαντιστές και τους ισλαμιστές στους πολέμους σε Συρία, Λιβύη και Ιράκ στην προσπάθεια του να ελέγξει τις χώρες αυτές με ισλαμικές φιλικές προς αυτήν κυβερνήσεις ανατρέποντας τα κοσμικά καθεστώτα των χωρών αυτών. Πέτυχε τον στόχο της μερικώς στη Λιβύη καθώς το εκεί ισλαμικό καθεστώς του Σάρατζ ελέγχει την πρωτεύουσα Τρίπολη και περίπου το δέκα τοις εκατό των εδαφών της χώρας. Σε Συρία και Ιράκ απέτυχε προς αυτόν τον στόχο κυρίως λόγω Ρωσίας και Ιράν στην Συρία αλλά πραγματοποίησε τρείς παράνομες διαδοχικές εισβολές σε συριακό έδαφος με πρόσχημα την καταπολέμηση των Κούρδων που τους θεωρεί απειλή για την εθνική της ασφάλεια και μια παράνομη εισβολή στο Ιράκ. Σε όλα αυτά μπορούμε να προσθέσουμε τις στρατηγικές στρατιωτικές συμφωνίες με τη κυβέρνηση Ράμα της Αλβανίας καθώς και την αναμειξή στο μέτωπο μεταξύ Αρμενίας Αζερμπαϊτζάν.
Σε ότι αφορά την πατρίδα μας είναι πλέον ξεκάθαρη η πρόθεση του Ερντογάν να περικυκλώσει την Ελλάδα μας καθώς αποκτά βάση βόρεια αυτής στην Αλβανία και νότια αυτής στη Λιβύη από όπου μπορεί εντός εικοσάλεπτου να χτυπήσει σε ελληνικό έδαφος από τον νότο. Η χώρα μας βρίσκεται δυστυχώς στο στόχαστρο ενός νεοθωμανικού σχεδίου του Τούρκου προέδρου που ξεδιπλώνεται τμηματικά και σε φάσεις με στόχο να σύρει την ελληνική κυβέρνηση σε διαπραγματεύσεις για τα νερά του Αιγαίου και να πετύχει υπό καθεστώς ψυχολογικής πίεσης τα καλύτερα για την Τουρκία γεωπολιτικά οφέλη συνεκμετάλλευσης της περιοχής. Η Τουρκία σε μεγάλο βαθμό και υπό τα πλαίσια υβριδικής επίθεσης στη χώρα μας έχει εργαλειοποιήσει το λαθρομεταναστευτικό αφού όποτε και όπως επιθυμεί αυξάνει τις ροές που αυτή ελέγχει κυρίως προς τα νησιά του Αιγαίου με μοναδικό σκοπό να ασκήσει πίεση στη χώρα μας, να αλλοιώσει μέσω του εποικισμού αυτού την ελληνική σύνθεση του πληθυσμού των νησιών μας, να τα καταστήσει γκρίζες ζώνες καθώς και να διεκδικεί χρήματα από την Ευρώπη δήθεν για να σταματήσει τις ροές. Επιπρόσθετα οι παραβιάσεις από θάλασσα και αέρα είναι καθημερινό φαινόμενο με ξακάθαρη στόχευση την παγίωση των τουρκικών διεκδικήσεων στην περιοχή στη συνείδηση του ελληνικού λαού. Ο ψευδοσουλτάνος έχει επικεντρωθεί στο Καστελόριζο και στα νερά νοτιοανατολικά της Κρήτης όπως φάνηκε και με την υπογραφή του παράνομου τουρκολιβυκού μνημονίου με την κυβέρνηση μαριονέτα του στη Λιβύη.
Δυστυχώς στην Ελλάδα έχουμε κυβερνήσεις που δεν έχουν το ειδικό βάρος, την τόλμη και την θέληση να αντιμετωπίσουν τον Ερντογάν και την παράνομη δραστηριότητα του. 'Εχουμε κυβέρνηση που υπακούει σταθερά στα γερμανικά κελεύσματα πράγμα πλήρως καταστροφικό καθώς οι Γερμανοί είναι από πάντα στρατηγικοί σύμμαχοι των Τούρκων.
Μια πραγματικά πατριωτική κυβέρνηση συναισθανόμενη το χρέος της προς την πατρίδα που κινδυνεύει θα ακολουθούσε ολομέτωπη επιθετική πολιτική προς την νεοθωμανική Τουρκία που απειλεί ευθέως κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας μας.
Μια πραγματικά πατριωτική κυβέρνηση την ίδια μέρα μετατροπής του υπέρλαμπρου ναού της Ορθοδοξίας μας την Αγία Σοφία σε τζαμί θα προχωρούσε για αρχή στα εξής βήματα:
Κλείσιμο του ανθελληνικού τουρκικού προξενείου στην Θράκη.
Κλείσιμο του σπιτιού του Κεμάλ στη Θεσσαλονίκη και μετατροπής του σε μουσείο γενοκτονίας του ποντιακού ελληνισμού.
Απέλαση του τούρκου πρέσβη από την Αθήνα.
Κλείσιμο των ελληνοτουρκικών συνόρων και επιβολή εμπάργκο στα τουρκικά προϊόντα.
Άρση αναγνώρισης της φιλοτουρκικής κυβέρνησης της Τρίπολης και αναγνώριση σαν νόμιμου ηγέτη της Λιβύης του στρατηγού Χάφταρ.
Πλήρης αποκατάσταση των διπλωματικών σχέσεων με την κυβέρνηση ΄Ασαντ στη Συρία και άνοιγμα των πρεσβειών Ελλάδας και Συρίας σε Δαμασκό και Αθήνα αντίστοιχα.
Ξεκαθάρισμα ότι τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας στο Αιγαίο και στην νοτιοανατολική Μεσόγειο είναι πλήρως κατοχυρωμένα με βάση το διεθνές δίκαιο και δεν μπαίνουν σε διαδικασία διαλόγου με την πειρατική Τουρκία.
'Αμεση οριοθέτηση ΑΟΖ με την ελληνικότατη Κύπρο και οριστικό τελείωμα των νεοθωμανικών επιδιώξεων στην περιοχή.
Ευθεία απειλή για κατάρριψη τουρκικών μαχητικών και βύθιση των τουρκικών ερευνητικών που επιχειρούν στην ελληνική επικράτεια για να καταστεί σαφές ότι εντός Ελλάδας δεν μπορεί να παίζει ο ψευδοσουλτάνος Ερντογάν.
Αναστολή και σταμάτημα των εργασιών μέχρι νεοτέρας δημιουργίας του τζαμιού στο βοτανικό.
Πλήρης ετοιμότητα και εξοπλισμός των Ενόπλων δυνάμεων για άμεση εμπλοκή τους σε περίπτωση επεισοδίου στο Αιγαίο.
Έκτακτη σύγκληση του συμβουλίου πολιτικών αρχηγών και ενημέρωση για άσκηση κοινής πολιτικής σύσσωμου του κοινοβουλίου ενάντια στη Τουρκία.
Αυτά είναι μερικά βήματα που έπρεπε ήδη να έχουν γίνει από μια πραγματικά πατριωτική κυβέρνηση. Αντί αυτού η κυβέρνηση Μητσοτάκη μπαίνει σε μυστικό διάλογο με τον Ερντογάν για τα κυριαρχικά μας δικαιώματα στην περιοχή νομιμοποιώντας με αυτό τον τρόπο εμμέσως τις παράνομες τουρκικές διεκδικήσεις για διαμοιρασμό του Αιγαίου. Και μόνο ο διάλογος αυτός και μάλιστα με έναν γείτονα πειρατή δυστυχώς αποτελεί ύψιστη μειοδοτική κίνηση εκ μέρους της κυβέρνησης προς τον ελληνικό λαό.
Με αφορμή την συμπλήρωση 200 χρόνων από την επανάσταση του 1821 αυτό που έχει ανάγκη ο ελληνικός λαός να ζήσει είναι μια νέα πνευματική επανάσταση ένα νέο 21 απέναντι στη σήψη και στη παρακμή του διεθνισμού της αριστεράς και του νεοφιλελεύθερου διεθνισμού της σημερινής κυβέρνησης. Ο ελληνισμός θέλει ξεκάθαρα ένα νέο 1921 πνευματικής και ηθικής ανάτασης και όχι ένα νέο 1922 που οι Tούρκοι με τις προδοτικές και ανεύθυνες επιλογές των τότε κυβερνώντων έκλεψαν από την Ελλάδα μας τα μικρασιατικά παράλια. Ο ελληνικός λαός δεν θα ανεχθεί καθόλου ούτε ένα βήμα πίσω στα εθνικά μας θέματα. Ο ελληνικός λαός και ο ελληνικός στρατός δεν θα ανεχθούν καμία προδοσία και συμβιβασμό στο Αιγαίο.. Πάλι με χρόνια με καιρούς!
 
Σημείωση "φ": Υπεύθυνος για το άρθρο είναι αποκλειστικά ο αρθρογράφος. Οι θέσεις του είναι προσωπικές και τίθενται σε δημόσιο διάλογο σε πνεύμα ελευθερίας.

Ίων Δραγούμης: Ες ανάμνησιν.

 
 
 
Γράφει ο Βασίλειος Μακρυπούλιας, δρ. φιλοσοφίας.
 
 
O Ίων Δραγούμης αντιπροσωπεύει και είναι ο οντολογικός Εθνικιστής, ο Άνθρωπος ο οποίος διείδε το Έθνος στην πραγματική και αυθεντική του διάσταση. Ως το σύνολο ανθρώπων οι οποίοι έχοντας κοινά εγγενή και επίκτητα χαρακτηριστικά μπορούν να συνεχίσουν την ιστορική διαμόρφωση του Ελληνισμού ως κουλτούρας αλλά και του Ελληνικού κράτους ως τρόπου εξουσίας και διοίκησης. Ο Εθνικισμός του είναι προαιώνιος, βαθύς, ουσιαστικός και ρεαλιστικός μέσα στον απίστευτο ρομαντισμό του. Δυστυχώς οι πραγματικές θέσεις του τεχνηέντως έχουν αποκρυβεί διότι ποιος θα ήθελε να ακούσει ότι χωρίς πόλεμο και διά της πνευματικής απορρόφησης δεν χρειαζόταν καμμία Ελληνοτουρκική σύρραξη μιάς και η Ελλάδα (όπως παλαιότερα έπραξε η Ανατολική ρωμαϊκή αυτοκρατορία όταν απορρόφησε το δυτικό ρωμαϊκό κράτος μέσα από το πνεύμα του «Ελληνοχριστιανικού» βυζαντίου)διά της κουλτούρας θα απορροφούσε τους λαούς της Μικράς Ασίας και της Ανατολικής Θράκης δημιουργώντας ένα μεγάλο σύγχρονο Ελληνικό κράτος, όπου υπό το Ελληνικό πνεύμα των Ελλήνων φιλοσόφων και φωτισμένων ανδρών όλοι οι λαοί θα ζούσαν αρμονικά. Ο Εθνικισμός του Ίωνος είναι διαχρονικός, λαμβάνει υπ΄όψιν τις μεγάλες στάσεις του Ελληνισμού (από την προσωκρατική έως τη σωκρατική φιλοσοφία) και σε πνευματικό-πολιτιστικό αλλά και πολιτειακό επίπεδο διακηρύσσει τη μεταβυζαντινή Μεγάλη Ελλάδα, η οποία απορροφώντας τους λαούς τους γειτονικούς διά του πνεύματός της και των αξιών της θα ανασύστηνε μία νέα κραταιά και Μεγάλη Ελλάδα ικανή να παίξει ουσιαστικό ρόλο στο παγκόσμιο status quo.
Aυτά τα οποία αναφέρει στη «Μεγάλη Ιδέα» είναι χαρακτηριστικά: «Όταν και η Κωνσταντινούπολη έπεσε, το Έθνος είς το οποίον δεν απέμεινε πλέον καμμία δύναμις και καμμία ευτυχία, εφάνη καταδικασμένον ν΄αποθάνη υπό την εσχάτην δουλείαν. Αλλά το Έθνος δεν απέθανε.Όταν όλα τα έχασε, μόνον χάρις εις την θρησκείαν του, που υποβάλει την ιδέα της αναστάσεως, εδημιούργησε δι εαυτόν μία δύναμιν, ένα ιδανικόν τη Μεγάλη Ιδέαν. Επίστευσε ότι θα έλθη πάλι μία ημέρα όπου θα αναστηθή…». Ο Δραγούμης καθορίζει τις συντεταγμένες του Έθνους. Έθνος είναι σύνολο ανθρώπων πέρα από σύνορα και κρατική δομή, οι οποίοι ενώνονται με κοινές ιδέες και αξίες, τέτοιες όπως η θρησκεία, τα ήθη, η γλώσσα, η καταγωγή. Σε αυτό το σημείο θα διαλεχθεί με την ιδεολογία του σοσιαλισμού, στη βάση ενός Εθνικού κοινοτισμού,προσπαθώντας να αναστήσει την κρυμμένη εκ των ιστορικών παθών λαϊκή Εθνική ψυχή.Συναντά το Νίτσε ο οποίος μέσα από την πίστη του στην ανθρώπινη βούληση επηρεάζει το Δραγούμη ο οποίος επί της ουσίας προσπαθεί να θέσει συγκεκριμένη σειρά στο Έθνος που ονειρεύεται. Το Ελληνικό Έθνος αποτελείται από τους απανταχού Έλληνες οι οποίοι όμως θα πρέπει να ενθυμηθούν όλα όσα τους ενώνουν ως λαϊκή ψυχή η οποία μεταφέρει τις Ελληνικές ιδέες και αξίες αναμέσον των αιώνων.Αυτή η ψυχή θα προκαλέσει και την Εθνική βούληση ανασύστασης ενός Ελληνικού κράτους ανταξίου της Ελληνικής ιστορίας και παράδοσης. Γι αυτό θα γράψει στο έργο του «Όσοι ζωντανοί» : « Καλή ψυχοστασιά για να μπαίνει κανείς στην Πόλη….Φαντάζονταν και μετάφερνε με το νού του στην Πόλη τον τάδε και τον τάδε πολιτικό της Ελλάδος και τον τάδε δημοσιογράφο και παραλληλίζοντάς τον με την αυτοκρατορική Πόλη τους εύρισκε όλους βουτηγμένους σε μία απίστευτη προστυχιά». Ο Ίων είναι σαφής. Η Ελλάδα Είναι συνεχώς Έθνος, και κατά Πλατωνικό τρόπο θα πρέπει να το θυμηθεί ώστε αναγεννηθείσα και έλκοντας πολιτισμικά και τα γειτονικά Έθνη να συστήσει ένα μεγάλο Ελληνικό κράτος υπό το πνεύμα και την πολιτική-πολιτισμική αιγίδα του Ελληνικού πνεύματος.Σε αυτό το σημείο έγκειται και η θανάσιμη διαφωνία του με τον Ελευθέριο Βενιζέλο.
Ο Δραγούμης πίστευε –ορθά κατά την γνώμη μας – ότι συμμετέχοντας η Ελλάδα στο εμπόλεμο πλευρό της Αντάντ δεν διεκδικεί τα δίκαιά της ως τέτοια αλλά ως αλλοιωθείσα σύμμαχος. Δεν χρειαζόταν κανένας πόλεμος μιάς και η Ελλάδα κατά πολιτισμικό τρόπο θα απορροφούσε τη Μικρά Ασία και όσα άλλα εδάφη είχαν καλλιεργήσει τις αξίες και τα ιδανικά του Ελληνικού Έθνους. Η θέση του υπέρ των μπολσεβίκων ενάντια στις μεγάλες δυνάμεις –όταν αυτές ενεπλάκησαν σε πόλεμο ενάντια στη σοβιετική επικράτηση των μπολσεβίκων- υπό αυτό το πρίσμα θα πρέπει να ερμηνευθούν και να εξηγηθούν.
Ο Ίων είναι πραγματιστής, στηρίζει τον Εθνικισμό του, σε γνώση και στέρες ιστορικές γνώσεις. Η Ελληνική Φυλή ενυπάρχει ως τέτοιο μέγεθος και αποτελεί το σύνολο των ιδιοτήτων του αιωνίου Ελληνισμού. Όταν στη Μεγάλη Ιδέα του παρομοιάζει το Έθνος με άτομο, μας βοηθεί να καταλάβουμε πώς ορίζει τη Φυλή. Το σύνολο των πνευματικών και ηθικών και κληρονομικών και επικτήτων χαρακτηριστικών των ανθρώπων, κοινών και κληρονομικά και πνευματικά μεταδιδομένων, αποτελεί το Έθνος. Όταν συζητεί για την ανάγκη συνέχισης της ιστορίας του Έθνους αποδεικνύει ότι η Φυλή ως βάσις του Έθνους είναι συνεχής και δεν είναι κάτι το νέο. Δεν έχει πρόβλημα με τις ιστορικές προσμίξεις επί της Ελληνικής φυλής, φθάνει αυτές να μην αλλοιώνουν την πνευματική και ηθική φυσιογνωμία της. Αναφέρει σχετικά στο «Όσοι ζωντανοί» : Η φυλή η Ελληνική, όσο και αν ανακατώθηκε με άλλες φυλές δεν έχασε το Εγώ της και γι αυτό έμεινε Ελληνικό Έθνος από τον παμπάλαιο καιρό έως σήμερα».
Ο Εθνικισμός του Ίωνος μας θυμίζει τον Επιτάφιο του Περικλέους. Ο Δραγούμης όπως ο Αθηναίος πολιτικός δεν φοβείται τους άλλους διότι πιστεύει στην πολιτισμική και πνευματική ανωτερότητα του Ελληνικού Έθνους. Από εκεί ξεπηδά ένα πραγματικά ικανό κράτος, με ανάλογη πολιτική και στρατιωτική δύναμη. Έμμεσα και άμεσα κατακεραυνώνει με αυτόν τον τρόπο το Βενιζέλο και τις επιλογές του, πιστεύοντας κανείς στην πνευματική και πολιτισμική ανωτερότητα του Έθνους του, δημιουργεί ανάλογο δυνατό κράτος, το οποίο ελέγχει και το δικό του ζωτικό χώρο και είναι σε θέση για σοβαρές διεκδικήσεις και διπλωματικές και όχι μόνον επιτυχίες.Χωρίς να σέρνεται σε πολεμικές συμμαχίες οι οποίες στα πεδία των μαχών αποκρύβουν όσα μπορεί ειρηνικά να επιτύχει μέσα από την πραγματική δυναμική του το Ελληνικό Έθνος.
Σε αυτό μάλιστα το σημείο διαφαίνεται και η συνέπεια αυτής της μεγάλης διαμάχης του Δραγούμη σε σχέση με το Βενιζέλο. Το Ελληνικό Έθνος, ανάδελφον και μακραίωνο, έχοντας προσφέρει γνώση και παγκόσμιο πολιτισμό, δεν μπορεί να ακολουθεί απλά τις μεγάλες δυνάμεις, λαμβάνοντας λίγο και λίγο περιοχές στη λογική των προσαρτήσεων. Ο Δραγούμης πιστεύει στην ολική αποκατάσταση του Ελληνικού Έθνους και πνευματικά αλλά και μέσα σε κρατικά χωροχρονικά πλαίσια τα οποία εθνικά και ιστορικά ανήκουν στην Ελλάδα. Το Ελληνικό Έθνος σύμφωνα με τον Ίωνα Δραγούμη θα μπορούσε να απορροφήσει πολιτισμικά και αξιακά τη Μικρά Ασία και όλες τις άλλες περιοχές, μαζί με όλους τους κατοίκους-Έλληνες και αλλοεθνείς-ώστε κάτω από το Ελληνικό φώς να επανασυσταθεί ένα κραταιό σύγχρονο μεγάλο Ελληνικό κράτος.Η πολιτική του Βενιζέλου ανέκοψε την πνευματική δυναμική της Μεγάλης Ελλάδος.
Είναι χαρακτηριστικά τα όσα αναφέρει στο «Νουμά»: «Αμέσως κατέβηκε στο νού των γραμματισμένων Ρωμιών μία θύμηση και ένας συλλογισμός: Όπως στο ρωμαιϊκό αρχαίο κράτος άμα δόθηκε ισοπολιτεία σε όλους τους λαούς οι Έλληνες κατάφεραν και έκαναν το Ανατολικό τμήμα του σιγά-σιγά κράτος Ελληνικό, αφού τώρα δόθηκε ισοπολιτεία (αναφέρεται στις μεταρρυθμίσεις επί νεοτούρκων στη μετά-τανζιμάτ εποχή) οι Έλληνες πάλι θα πάρουν την πολιτική εξουσία πάλι στα χέρια τους.
Παρατηρούμε ότι η Εθνική Πίστις στη δυναμική του προαιωνίου Ελληνισμού ξεχωρίζει τον οντολογικό Εθνικισμό του Ίωνος Δραγούμη. Η πρόταξη του Έθνους έναντι του κράτους, και μάλλον και σε αυτό το σημείο διεφώνησε με όσους προάταξαν το Κράτος του Έθνους. Δεν μας προξενεί λοιπόν εντύπωση η αγάπη του μεγάλου ανδρός προς το κύτταρο του Έθνους, τις κοινότητες. Για το Δραγούμη το θεμέλιο της Εθνικής και Πολιτικής ανάπτυξης είναι οι κοινότητες, διότι ανασταίνουν τη λαϊκή ψυχή από τόπο προς τόπο, αναδεικνύουν τις εθνικές δεξιότητες(διότι οι άνθρωποι ελέγχουν το ζωτικό τους χώρο) και ενωμένες αποκαλύπτουν το σύνολο των δυνατοτήτων των Ελλήνων. Σημειώνει εξάλλου στη «μικρή Πατρίδα» του : « Ο Ελληνισμός είναι μία οικογένεια από κοινότητες. Το έθνος μας ολάκερο πάλι με κοινότητες θα πρέπει να κυβερνηθεί, και μόνον με κοινότητες θα προκόψει».
Ο Δραγούμης, ως άλλος Θουκυδίδης προσπαθεί να παράξει μία ες αεί πολιτική κληρονομιά προς όλους τους Έλληνες απανταχού της Γής. Προσπαθεί να ενώσει τον Ελληνισμό με το Ελληνικό Έθνος, θυμίζοντας όλα όσα ιστορικά, πνευματικά, εγγενή και επίκτητα χαρακτηριστικά ενώνουν όλους τους Έλληνες από την ανατολή έως τη δύση. Συγχρόνως επειδή διαβλέπει τη σύγχρονη μεταδιαφωτιστική κληρονομιά του θεσπισμένου συνταγματικού κράτους προχωρεί σε μία μεγαλειώδη σύλληψη. Μπορεί ο Όλυμπος του Ελληνισμού, οι ρέουσες ύδωρ ζωής και πολιτισμού, να εκβάλουν σε ένα κόσμο ενωμένο και δυνατό υπό το Ελληνικό πνεύμα. Μπορεί η Ελλάδα να ενώσει όλους τους γείτονες λαούς υπό το πνεύμα της και τις αξίες της προχωρώντας σε μία μεγάλη μεταβυζαντινή Ελλάδα.
Γι αυτό το λόγο στον «Ελληνικό Πολιτισμό»θέτει τα θεμέλια του Έθνους όχι επάνω σε στρατιωτικά ή άλλα παρεμφερή θεμέλια αλλά επάνω στη δημιουργία του πολιτισμού. Ενθυμούμενος τον Ελληνισμό του Πλάτωνος και του Σωκράτους, τον Ελληνισμό της ειρήνης και της πνευματικής δημιουργίας, τον Ελληνισμό που με το Λόγο φώτισε τον κόσμο, βλέπει ότι και πάλι οι Έλληνες μέσα από τον πολιτισμό και την κουλτούρα τους μπορούν να ενώσουν τους λαούς κάτω από το Ελληνικό ιδανικό του Λόγου και της Γνώσης. Αυτό είναι Έθνος και η οικοδόμηση ενός σπιτιού για αυτό το Έθνος είναι το κράτος που χωρεί πολλούς λαούς σεβομένους το Ελληνικό πνεύμα.Γι αυτό τελειώνει την παραπάνω παραπομπή του λέγοντας ότι όλα τα Έθνη είναι απαραίτητα, γνωρίζει ό Ίων Δραγούμης ότι όσα διαπραγματεύθηκαν οι Έλληνες σοφοί αφορούν τον Άνθρωπο ως αιώνια Ιδέα και Αξία. Πλέον είναι πολιτική και πνευματική ευθύνη και του Ελληνικού Έθνους αλλά και των άλλων εθνών να μεθέξουν της Ιδέας και του Αγαθού, του Ωραίου και του Καλού που γεννήθηκε στην κοιτίδα του Λόγου που φέρει το όνομα Ελλάδα.
Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι ο Εθνικισμός του Δραγούμη είναι ανθρωπιστικός και εξελικτικά πνευματικός άρα αναπόφευκτος να ισχύσει όταν τα Έθνη θελήσουν να ενωθούν κάτω από τη σκέπη του Ελληνισμού και των αξιών του. Ο Δραγούμης προσφέρει οικουμενικές διαστάσεις στην αγάπη του για το Ελληνικό Έθνος διότι βλέπει ότι οι Ελληνικές ιδέες και αξίες μπορούν να βοηθήσουν σύμπαντα τον κόσμο έχοντας ολική πλέον άποψη της Εννοίας του Έθνους . Ειδικά όταν ισχυρίζεται ότι το Ελληνικό Κράτος μπορεί να έχει ως βάση το Ελληνικό Έθνος και τα λοιπά Έθνη που δημιουργικά απορροφήθηκαν διά του Ελληνικού πολιτισμού μας υπενθυμίζει τι πραγματικά προσπάθησαν να αποφύγουν και να πολεμήσουν λυσσωδώς οι σύμμαχοι των Ελλήνων οι μεγάλες δυτικές δυνάμεις. Μας εξηγεί επίσης το γιατί έπρεπε οπωσδήποτε να συμβεί η μικρασιατική καταστροφή, η απώλεια της ανατολικής Θράκης, και κυρίως η ανταλλαγή των πληθυσμών. Σαν τον Κίμωνα, ακόμα και ηττημένες οι Ελληνικές δυνάμεις ήταν ικανές να απορροφήσουν τα γειτονικά Έθνη δικαιώνοντας τον Ίωνα. Έπρεπε λοιπόν επειγόντως να γίνει η ανταλλαγή των πληθυσμών. Βέβαια για όσους ζωντανούς το όνειρο του Ίωνος είναι πάντα ζωντανό και αναμενόμενο.
 
Σημείωση "φ": Υπεύθυνος για το άρθρο είναι αποκλειστικά ο αρθρογράφος. Οι θέσεις του είναι προσωπικές και τίθενται σε δημόσιο διάλογο σε πνεύμα ελευθερίας.

Η ομιλία του Γιώργου Σαγιά στην εκδήλωση για τον Ίωνα Δραγούμη στην Θεσσαλονίκη (31/7/2020)

 
 
 
ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
(100 Χρόνια από την δολοφονία του):
Ένας ωραίος Έλληνας,
ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ!

Ο Ίων Δραγούμης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1878 και δολοφονήθηκε στους Αμπελοκήπους Αθηνών από το τάγμα τού Παύλου Γύπαρη 42 χρόνια μετά, το 1920. Ήταν γιος τού Μακεδόνα Στέφανου Δραγούμη, υπουργού και πρωθυπουργού τής Ελλάδος, ο οποίος καταγόταν από το Βογατσικό Καστοριάς.
Ο Ίων, έζησε έντονα και αγωνιστικά τη ζωή του, με πίστη στο μεγαλείο τού ελληνικού έθνους και στην ανάγκη αναγέννησής του. Στα λίγα χρόνια τής ζωής του, έκανε πάρα πολλά και σημαντικά. Πρόσφερε μεγάλο και ποιοτικό έργο, το οποίο πάντα θα συνοδεύει τη μνήμη του.
Ανέπτυξε πολιτικές απόψεις οι οποίες άντεξαν, αντέχουν και εκτιμάται ότι θα αντέχουν στον χρόνο. Έκανε φιλοσοφικές προσεγγίσεις, οικονομικές θεωρήσεις, κοινωνιολογικές μελέτες, γλωσσικές τοποθετήσεις, δημοσιολογικές προτάσεις, λογοτεχνικές αναβάσεις και πολιτιστικές επεκτάσεις. Όλα αυτά σε μια εποχή που τα εθνικά ιδεώδη, συνέγειραν τις ψυχές τών Ελλήνων και η Μεγάλη Ιδέα εθεωρείτο αυτονόητο καθήκον απελευθερώσεως όλων των αλύτρωτων Ελλήνων, ενώ οι υπέρτεροι σκοποί τού κοινού καλού για το έθνος και τον λαό, υπερίσχυαν τής ατομολατρίας, τού ωχαδελφισμού και κάθε άλλης μορφής διεθνισμού. Η ελληνική λαϊκή ψυχή, σε αδιάσπαστη συνέχεια στους αιώνες, ευρισκόμενη τότε σε έξαρση, λειτουργούσε ως σταθερό κρηπίδωμα τού Ελληνισμού. Όμως, ο σκληρός κομματισμός έκανε αισθητή την παρουσία του και -δυστυχώς- εγκλώβιζε πατριώτες, οι οποίοι λειτουργούσαν -γνωρίζοντάς το ή όχι- υπέρ συμφερόντων ξένων δυνάμεων, ρίχνοντας νερό στον μύλο τού εθνικού διχασμού και απομακρύνοντας τον μεγάλο στόχο για ένωση τού Γένους σε ένα δυνατό εθνικό κράτος. Όλα αυτά την στιγμή που η Βουλγαρία απειλούσε ευθέως και εμπράκτως και ο Πανσλαυιστικός κίνδυνος ήταν προ των πυλών, ενώ η τουρκική κατοχή συνεχιζόταν σε μεγάλο τμήμα ελληνικού εδάφους. Εντός ενός τέτοιου πλαισίου, ο Ίων αγωνίστηκε για τα δίκαια τού σκλαβωμένου ελληνισμού τής Πόλης και τής Μακεδονίας, από διάφορες θέσεις. Όλοι οι αγώνες του ήταν στοχευμένοι και κατέγραψε σημαντικές επιτυχίες, ειδικά κατά των Βουλγάρων κομιτατζήδων.
 

Ο Ίων Δραγούμης, έχει μείνει στην ιστορία ως "ένα ωραίο δείγμα Έλληνος", πετυχαίνοντας έτσι έναν από τους σκοπούς τής ζωής τού Έλληνα. "Θέλω να είμαι ωραίο δείγμα Έλληνος, να σκοπός μιας ζωής", είχε πει. "Δουλεύοντας για τον ελληνισμό, δουλεύω για τον εαυτό μου. Θέλω να ξοδέψω την ψυχή μου μέσα στο έθνος μου, σε μια αλληλεγγύη με τους ομοφύλους μου". Και φρόντισε με τη ζωή του, με τη γραφή του και με τις πράξεις του, να το καταφέρει.
Υπήρξε πολιτικός στοχαστής και παραλλήλως εθνικός αγωνιστής, αποδεικνύοντας με την ίδια του την ύπαρξη ότι η θεωρία πρέπει να συνοδεύεται από πράξεις και οι πράξεις πρέπει να εδράζονται σε θεωρία. Ανήκε (και ανήκει εσαεί) στην πνευματική αριστοκρατία τού Ελληνισμού. Ήταν γεννήτωρ ιδεών, σκέψεων και απόψεων και είχε μεγάλη πνευματική διαύγεια και τεράστιο ψυχικό σθένος, ώστε να περνά άφοβα στην εθνική δράση ως πραγματικός πολεμιστής. Δράση και πνευματικές αναζητήσεις, ήταν στοιχεία αλληλοτροφοδοτούμενα μέσα στο καμίνι τού εθνικού αγώνα και της ζωής. Και όλα αυτά, εντός μιας πολιτικοκοινωνικής κατάστασης ασφυκτικής, με την Ελλάδα να αγωνίζεται συγχρόνως κατά Τούρκων και Σλαύων αλλά και να ταλαιπωρείται από εντόπιες μικροπολιτικές. Να αγωνίζεται δηλαδή ο Ίδας (όπως ήταν το ψευδώνυμό του) υπέρ τού Αλυτρώτου Ελληνισμού και υπέρ της υπερβάσεως τής εννοίας τού κράτους και την αναγωγή της στην ιδέα τού Έθνους και του Γένους των Ελλήνων. "Αν το κράτος στενοχωρεί το έθνος, πρέπει αναγκαστικά ή να αλλάξει μορφή ή να χαθεί. Το κράτος που εμποδίζει το έθνος, είναι και περιττό και βλαβερό", έλεγε με διαύγεια σκέψης.
Με άλλες λέξεις, ο Ίδας απετέλεσε και αποτελεί μέρος τής αδιασπάστου κυτταρικής συνεχείας τού αδουλώτου μεγαλειώδους και πάντα δημιουργού Ελληνισμού. Είναι μία μεγάλη μορφή τής ελληνικής ιστορίας, μη επαρκώς αναδεδειγμένη, λόγω μικρότητος αλλά και ενδόμυχου φόβου των εκάστοτε νάνων ή και προσκυνημένων της πολιτικής και του ψευτοπνευματικού κόσμου. Διότι ο Ίδας, συμβόλιζε και συμβολίζει αυτό που οι άνθρωποι τού λεγομένου συστήματος έτρεμαν και τρέμουν: την ελληνοκεκτρικότητα, την ελληνολατρία, την ελληνοπρέπεια. Το απροσκύνητον, το αδούλωτον και το ελεύθερον. Την καθαρή ελληνική ψυχή, την ελεύθερη ελληνική σκέψη, τον άφοβο εθνικό αγώνα. Ο Ίων είχε ό,τι δεν είχαν και δεν έχουν πλείστοι εξ αυτών: Εθνική συνείδηση στον υπερθετικό βαθμό!
Μιλώντας για το μεγαλείο τού ανδρός, συγχρόνως νιώθουμε βαθιά θλίψη κάνοντας συγκρίσεις με άλλους πολιτικούς, διπλωμάτες και "πνευματικούς" ανθρώπους (πλην κάποιων εξαιρέσεων, ευτυχώς). Γιατί ο Ίων μετέτρεψε την αγωνία του για το έθνος μας σε εθνικό αγώνα για Ελλάδα ελεύθερη, ανεξάρτητη, δυνατή και δίκαιη για το λαό μας.
Γιατί έκανε συγκεκριμένες και υλοποιήσιμες πολιτικές προτάσεις, μέσω των οποίων προβάλλεται ο ελληνικός κοινοτισμός ως κιβωτός σωτηρίας και ανάπτυξης τού έθνους μας.
Γιατί έκανε οικονομικές προσεγγίσεις, όπου απέναντι στη σαθρή στη βάση και αμφίβολη στο εποικοδόμημα "πάλη των τάξεων", αντιπροτάσσει την κοινωνική συνεργασία των δυνάμεων τού έθνους και την κοινωνική αλληλεγγύη.
Γιατί εξέφρασε ποικιλοτρόπως την αηδία του απέναντι στην πολιτική σαπίλα και την κατάπτυστη συναλλαγή βουλευτών και ψηφοφόρων.
Γιατί απέδειξε την προοδευτικότητά του και τον κοινωνισμό του, δήλα δή την εξακόντιση τού ελληνικού έθνους στο μέλλον και στην νέα δημιουργία, χάρη στην εθνική συνέχεια περελθόντος, παρόντος και μέλλοντος.
Γιατί αγωνίστηκε με υπέρμετρη αγάπη για τον εθνικό κορμό -απελευθερωμένο ή μη- και βεβαίως έδρασε υπέρ τής αιωνίου ελληνικής γης τής Μακεδονίας.
Οι συγκρίσεις των ανωτέρω με τα πεπραγμένα (ή και πραττόμενα) υπό όσων θέλουν να είναι λησμονημένος, είναι συντριπτικές εις βάρος τους. Προσπαθώντας να θέλουν να μας κάνουν να ξεχάσουμε τον μεγάλο Ίωνα Δραγούμη, κατ' ουσίαν θέλουν να λησμονήσουμε κάτι άλλο: Τον εθνικισμό του!
Γιατί, όπως ο ίδιος έλεγε και έγραψε, "Από στενός πατριώτης, γίνομαι εθνικιστής, με τη συνείδηση τού έθνους μου και όλων των άλλων εθνών, γιατί οι διαφορές των εθνών πάντα θα υπάρχουν, και έχω τη συνείδησή τους και χαίρομαι που υπάρχουν αυτές οι διαφορές, που με τις αντιθέσεις τους, με τις αντιλήψεις τους, υψώνουν την ανθρώπινη συνείδηση και ενέργεια. Από άτομο γίνομαι άνθρωπος". Επίσης, όπως έγραψε στο βιβλίο του "Ο Ελληνισμός μου και οι Έλληνες", "Ο εθνικισμός είναι μορφή ενέργειας (....) Ενέργεια είναι εκείνη η φωτιά, που κάνει το έθνος να ζει και να ξοδεύεται, είναι το λάδι, είναι το πετρέλαιο, ´ενέργεια είναι ζωή´, τα άλλα είναι θανατερά στοιχεία (....) Λοιπόν, οι ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟΙ άνθρωποι δεν μπορεί παρά να είναι ΕΘΝΙΚΙΣΤΑΙ, είτε το ξέρουν είτε μη, δεν μπορεί παρά να ζουν ανάμεσα στο έθνος τους και εκεί να ξοδεύουν τη δύναμή τους και εκεί να παίρνουν δύναμη".

Θα αναφερθούν κάποιες ακόμη από τις θέσεις του, με πολύ σύντομες προεκτάσεις στο σήμερα αλλά και στο αύριο τού Ελληνισμού, για να καταδειχθεί μεγαλύτερο εύρος των τεραστίων ικανοτήτων του, η καινοτόμος σκέψη, η διαχρονικότητα και η προοδευτικότητά του και να αποτελέσουν δυνητικώς βάσεις για περαιτέρω ανάπτυξή τους.
 


Ο Ίδας ήταν λάτρης τής δημοτικής μας παραδόσεως. Όπως χαρακτηριστικά έγραψε στο έργο του "Ελληνικός Πολιτισμός", "Στο χωριό βρίσκεις τη βάση τού ανθρώπου τής φυλής σου". Εκεί εντόπιζε πηγές δημιουργίας, οι οποίες συμβάλλουν στην αδιάσπαστη εθνική συνέχεια και συγχρόνως εμβολιάζουν και εμπνέουν το νέο, λειτουργώντας ως στέρεη βάση του. Έβλεπε στη δημοτική παράδοση, στην ρίζα, στην ταυτότητα, την προοδευτική προοπτική. Συντήρηση και πρόοδος, δεν αντιδιαστέλλονται, αλλά συνυπάρχουν και συλλειτουργούν: "Κανείς ας μην αναθεματίζει την συντηρητικότητα. Κανείς ας μην περιφρονή την προοδευτικότητα. Για το έθνος και τα δύο στοιχεία είναι απαραίτητα...", έλεγε. Και συνεχίζει σε άλλο σημείο: "Η σημερινή τάξη των γραμματισμένων, των θρεμμένων με τη σχολαστική παράδοση, θα χτυπηθή και σιγά σιγά τη θέση της θα την παίρνη η καινούργια τάξη των μορφωμένων ή διανοητικών ανθρώπων, που αυτοί θα είναι θρεμμένοι με τη δημοτική παράδοση. Αυτή θα είναι η αριστοκρατία τού έθνους".
Η παράδοση λειτουργεί ως προωθητική δύναμη δημιουργίας, ως αντίδοτο στην ξενομανία, αλλά και ως εφαλτήριο εθνικής αντιστάσεως και ανασυγκροτήσεως. Συνεισφέρει τα μέγιστα στον ορισμό, στην προστασία και στην προώθηση τής εθνικής ταυτότητας και της εθνικής συνέχειας. Συνεπώς, η παράδοση είναι συστατικό στοιχείο τής "αυτοσυντηρησίας τής φυλής".
 


Σε άλλο σημείο τού έργου του "Ελληνικός Πολιτισμός", αναπτύσσει το όραμά του για μια αριστοκρατία τού έθνους, για επίλεκτους Έλληνες που θα ήθελε να ηγούνται τού λαού. Γράφει: "Ο λαός όμως δέ φωτίζεται με μοναχικές ενέργειες μερικών ατόμων, όσο φωτεινά κι αν είναι, χρειάζεται μια αριστοκρατία ολόκληρη για να επηρεαστεί ο λαός. Όχι από κάτω, από πάνω θ' αρχίση ο ξαναγεννημός. Ας φωτιστούν οι μορφωμένοι, ας λουστούν στα φεγγαρά και διάφανα νερά τής λαϊκής ψυχής, ας συνταραχθούν και ας θελήσουν κάτι και ο λαός θα τους ακολουθήση έπειτα (....) Και του εαυτού του τις ρίζες ψάχνοντας θα τις βρουν μέσα στο έθνος τους (....) Σαν οι τελευταίοι αντιπρόσωποι μιας πρώτης εποχής και οι πρώτοι μιας ερχόμενης, θα είναι οι άνθρωποι οι καμωμένοι, οι μεστωμένοι και που ωστόσο ακόμα γίνονται (....) Και αυτοί θα διαφεντέψουν το έθνος και στη σκέψη και στην πράξη και θα διδάξουν τις ερχόμενες γενεές. Απ' αυτούς θα βγουν οι νέοι δάσκαλοι και τα νέα σκολειά". Στις ανωτέρω φράσεις, κρύβεται μέρος τής λύσεως τού ελληνικού προβλήματος. Αριστοκρατία, φωτισμένη ηγεσία για το λαό, απ' το λαό, με το λαό υποστηρικτή. Με ανατροφή και παιδεία ελληνική, οι οποίες να ευρύνουν έτι περαιτέρω το υπέροχο πνεύμα των Ελληνόπουλων που δυστυχώς συνθλίβεται λόγω ακατάλληλων "εκπαιδευτικών προγραμμάτων". Με "νέους δασκάλους και νέα σκολειά", με ελληνική υπόσταση και πνεύμα ελευθερίας, με ηρωικό τρόπο ζωής και εθνική συνείδηση, μακριά από την μαρξιστοκρατία, την ξενοκρατία, την υποταγή σε "παγκόσμιους αφέντες", την ελάσσονα προσπάθεια, την ισοπέδωση και την αναξιοκρατία.
 

Ο Ίων ήταν επίσης και κοινοτιστής. Μέσα στον -και από τον- κοινοτισμό του, διοχέτευε και τον κοινωνισμό του. Πίστευε στην ανάγκη τής αποκεντρώσεως και της κοινοτικής οργανώσεως τής τοπικής αυτοδιοικήσεως, την οποία θεωρούσε ως "γνήσιο κύτταρο τής ελληνικής κοινωνίας". Στο βιβλίο του "Όσοι ζωντανοί", γράφει σχετικώς: "Το γνησιότερο κύτταρο της ελληνικής κοινωνίας μετά την οικογένεια είναι η κοινότης ή ο δήμος. Επί της κοινότητος ως θεμέλιο έπρεπεν εξαρχής να κτισθεί το οικοδόμημα τού κράτους και τότε μόνο θα ήτο φυσιολογικώς οργανωμένον κράτος (...) η κοινότης ή ο δήμος, αστικός ή αγροτικός, θα αντιπροσωπεύουν την θέλησιν του λαού περί αυτοδιοικήσεως". Ακριβώς από αυτό το σημείο, μπορεί να συνεχίσει σήμερα για το αύριο το κίνημα τού εθνομελλοντισμού, δήλα δή τής προβολής τής ιδέας τού έθνους στο μέλλον ως βασικού συστατικού τού μέλλοντος αυτού, ο οποίος εδράζεται και στον κοινοτισμό και μπορεί να αποτελεί την πολιτική εκδοχή του. Ένα δίκτυο αυτοδιοικητικών, εμπνεόμενο από μεγάλους Έλληνες όπως ο Ίων Δραγούμης, ο Περικλής Γιαννόπουλος, ο Κωστής Παλαμάς, ο Άγγελος Σικελιανός, ο Δημήτρης Πικιώνης, αλλά και μεταγενέστεροι όπως ο Κώστας Καρδαράς και άλλοι, είναι και απαραίτητο και αναγκαίο για την αναγέννηση τής αυτοδιοίκησης τής χώρας όσο και αυτής καθ' αυτής τής πατρίδας μας, μέσα από ένα φιλόδοξο σχέδιο "Ίων Δραγούμης", το οποίο θα δίνει έμφαση στην ελληνική ιδιοπροσωπία και στην εθνική ανάταξη και προοπτική.
 


Ο Ίδας, αν και δεν γεννήθηκε στη Μακεδονία, καταγόταν εκ πατρός από την Μακεδονία και γαλουχήθηκε με αγάπη για την αρχαιόθεν ελληνική περιοχή. Αγωνίστηκε με αδάμαστη ελληνική ψυχή στον Μακεδονικό Αγώνα ως Μακεδονομάχος. Στο έργο του "Μαρτύρων και Ηρώων αίμα", σαλπίζει εγερτήριο λόγο με αφορμή τον θάνατο ενός άλλου μεγάλου Έλληνα, τού Παύλου Μελά: "Να ξέρετε πως αν τρέξουμε να σώσουμε τη Μακεδονία, η Μακεδονία θα μας σώση! Θα μας σώσει από τη βρώμα όπου κυλιούμαστε, θα μας σώση από τη μετριότητα και από την ψοφιοσύνη, θα μας λυτρώση από τον αισχρόν ύπνο, θα μας ελευθερώση. Αν τρέξουμε να σώσουμε τη Μακεδονία, εμείς θα σωθούμε." Τόσο επίκαιρα και σήμερα αυτά τα λόγια, που η ελληνική γη τής Μακεδονίας κατά ένα μέρος κατέχεται και κατά ένα μέρος ποικιλοτρόπως ξεπουλιέται! Και ναι, είναι καιρός να γιγαντωθεί εις μνήμην του το σύνθημα -και συνάμα σάλπισμα αγώνος- που γεννήθηκε από Έλληνες επηρεασμένους από τον Ίωνα Δραγούμη: Όπου Μακεδονία εκεί Ελλάδα! Διεκδικούμε τα δίκαιά μας!
 


Οι απανταχού πανέλληνες, έχουμε χρέος απέναντι στον Ίωνα Δραγούμη καθώς και σε όλους τους μεγάλους Έλληνες.
Πρέπει να συνεχίσουμε να τους τιμούμε, να κρατούμε ζωντανή τη μνήμη και το έργο τους και να εξελίσσουμε, εξακτινώνουμε και πολλαπλασιάζουμε τη δυναμική που μας άφησαν ως παρακαταθήκη. Γιατί το μέλλον, δεν το περιμένουμε, το δημιουργούμε!
Οφείλουμε να μελετούμε με κριτικό πνεύμα τη ζωή τους και τα έργα τους και να κάνουμε πράξη και τρόπο ζωής πολλά εξ αυτών. Και αν σε κάποια σημεία υπάρχουν απόψεις ή ενέργειες που δεν μας βρίσκουν σύμφωνους (συνήθως υπάρχουν, διότι ομιλούμε για ανθρώπους), να τα προσεγγίζουμε εντάσσοντάς τα στη συνολική προσφορά τους και να τα ερμηνεύουμε με βάση το περιβάλλον, τις συνθήκες τής εποχής και τα κίνητρα.
Επιβάλλεται να αγωνιζόμαστε καθημερινώς, συνεχίζοντας τον ιερό αγώνα για κατάργηση τής κατάπτυστης "Συμφωνίας" των Πρεσπών, για Αγία τού Θεού Σοφία ορθόδοξη χριστιανική σε Πόλη ελληνική, για περαιτέρω οργάνωση ελληνικών κοινοτήτων και στον Αλύτρωτο Ελληνισμό ως ελπίδα για το μέλλον, για ανατροπή τής ξενομανίας και πλάσιμο ενός ελληνικού πολιτισμού με εξαιρετικούς ανθρώπους, οι οποίοι -όπως έγραψε ο Ίδας- θα "περιέχουν και αντιπροσωπεύουν όλες τις ιδιότητες και ικανότητες τού πολιτισμού και του έθνους, που τους εγέννησε", του ελληνικού!

Ζήτω ο μεγάλος Έλληνας Ίων Δραγούμης!
Ζήτω ο συνεχιζόμενος αγώνας για Μακεδονία γη ελληνική!
Ζήτω η αιωνία Ελλάς!

ΑΘΑΝΑΤΟΣ!

Ο ιστοχώρος μας χρησιμοποιεί Cookies για την εύρυθμη λειτουργία του και για την καλύτερη πλοήγησή σας.

Διαβάστε περισσότερα

Συμφωνώ