Παράνομη Μετανάστευση - Προτάσεις Αντιμετώπισης
https://www.youtube.com/watch?v=ijA6E-47lws
ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ Η ΛΥΣΗ
(για μια νέα ελληνική πρόταση ενάντια στον πολιτισμικό και πολιτιστικό ιμπεριαλισμό).
Του Γ. Σαγιά
Οι πολιτισμικές ιδιαιτερότητες τού Ελληνισμού οφείλονται (και) στην ιδιοπροσωπία του και είναι αναπόσπαστο μέρος τής εθνικής (συλλογικής) του ταυτότητας.
Ευρισκόμενοι σε ένα ιδιαιτέρως εκτεταμένο μέτωπο (τόσο χωρικά όσο και θεματικά) επελάσεως τής παγκοσμιοποιήσεως, η προσωπική στάση και η προσωπική αντίσταση είναι ένα αναγκαίο και χρήσιμο (αλλά και δύσκολο) βήμα στην κατεύθυνση φρεναρίσματος τής αντεθνικής επίθεσης και συγκρότησης μιας νέας εθνικής αντιστάσεως.
Οι όροι, οι προϋποθέσεις και οι κανόνες στην προσπάθεια για ανακοπή -σε πρώτη φάση- των αρνητικών κατεστημένων που στηρίζουν την επέκταση τής παγκοσμιοποιήσεως, έχουν τεθεί από τους επελαύνοντες παγκοσμιοποιητές, γι' αυτό και το εγχείρημα καθίσταται εξαιρετικά δύσκολο, πρέπει όμως να επιχειρηθεί.
Θέματα παιδείας, εκπαιδεύσεως, συμπεριφοράς, επικοινωνίας, τρόπου ζωής, διατροφής, ενδύσεως, τέχνης, ψυχαγωγίας και διασκεδάσεως, αξιοποιήσεως τού ελευθέρου χρόνου, πρέπει να τεθούν με εναλλακτικό τρόπο, θελκτικό και ουσιαστικό, από όλους όσοι ενδιαφέρονται να σταματήσουν την διείσδυση τής παγκοσμιοποιήσεως σε όλες τις εκφάνσεις τής καθημερινής ζωής των απανταχού ανθρώπων.
Οι διανοούμενοι (θα έπρεπε να) είναι μέρος μιας εθνικής πρωτοπορίας, η οποία θα συνέτασσε μια νέα διακήρυξη-πρόταση ως ανάχωμα στον αντεθνικό πολιτισμικό -και όχι μόνο- επεκτατισμό αλλά και ως εφαλτήριο για μια νέα εθνική πρόταση που να οδηγεί τον ελληνισμό στην παγκόσμια πρωτοπορία. Μια πρόταση που να έχει άμεση εφαρμογή στην καθημερινότητα σε κάθε εκδοχή τού συλλογικού βίου, ώστε να καταστεί δυνατή η διοχέτευση και αξιοποίηση τής ενεργητικότητας και δημιουργικότητας των δυνάμεων τού έθνους σε δράσεις συμβατές με την ταυτότητά τους, την κοινότητά τους, την παράδοσή τους, δηλα δή σε δράσεις συμβατές με τον ίδιο τους τον αληθινό εαυτό (που βάναυσα κακοποιείται από την επιδιωκόμενη -όσο και αφύσικη και αντιανθρώπινη- ομογενοποίηση).
´Οταν διανοούμενοι (εντός ή εκτός εισαγωγικών) ενός έθνους αρνούνται αυτή καθ' αυτή την ιδέα τού έθνους, είναι αυτονόητο ότι τίποτε καλό δεν προοιωνίζουν γι' αυτό. Συντεταγμένοι όντες στο άρμα τής παγκοσμιοποιήσεως, είναι ξεκάθαρα στην "αντίπερα όχθη" και ως εκ τούτου είναι μέρος τού προβλήματος και όχι μέρος τής λύσεώς του. Σε αυτή την περίπτωση, τον ρόλο τής ηγουμένης πρωτοπορίας αναλαμβάνουν νέα ζωτικά κύτταρα τού έθνους με σκοπό να προτείνουν ένα νέο δρόμο, εθνικό και ανθρώπινο.
Πρωτοπόροι νέοι, επιστήμονες, άνθρωποι τής τέχνης και τού πολιτισμού, πνευματικοί άνθρωποι, φοιτητές και σπουδαστές, γονείς και κηδεμόνες, άνθρωποι που ασχολούνται με την επικοινωνία, άνθρωποι τού μόχθου που αγωνίζονται στις πόλεις και στις κοινότητες, ενδυματολόγοι, διατροφολόγοι, ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΕΜΦΟΡΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ, έχουν χρέος και καθήκον να στρατευθούν συνειδητά στην προσπάθεια εναντίον ενός βασικού εργαλείου επεκτάσεως τής παγκοσμιοποιήσεως, τού πολιτισμικού και πολιτιστικού ιμπεριαλισμού και υπέρ τής συντάξεως μιας νέας ελληνικής προτάσεως με βάση το έθνος, και την εθνική ταυτότητα.
ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ Η ΛΥΣΗ. Μπορούμε!
Γ. Σαγιάς
Δάσκαλος
ΜΔΕ στην Ορθόδοξη Θεολογία
Σημείωση "φ": Υπεύθυνος για το άρθρο είναι αποκλειστικά ο αρθρογράφος. Οι θέσεις του είναι προσωπικές και τίθενται σε δημόσιο διάλογο σε πνεύμα ελευθερίας.
ΜΕΤΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ
ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ «ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΟΡΘΟΤΗΤΑΣ»
του Χρήστου Μπίσδα
Η κυβέρνηση πρόσφατα ανακοίνωσε ακόμα ένα σχέδιο αποσυμφόρησης των νησιών από «πρόσφυγες και μετανάστες» με μεταφορά τους σε κλειστά κέντρα φιλοξενίας στην ηπειρωτική Ελλάδα. Το σχέδιο αυτό προκάλεσε αντιδράσεις στις τοπικές κοινωνίες, όπου σχεδιάζεται να λειτουργήσουν τα κλειστά κέντρα φιλοξενίας. Οι περισσότερες από αυτές τις αντιδράσεις δεν στηρίζονται σε κάποια ιδεολογία ή στο ένστικτο επιβίωσης αλλά στην πονηρή και συμφεροντολογική σκέψη του μέσου Έλληνα ψηφοφόρου, που δεν βλέπει το πρόβλημα συνολικά αλλά το μόνο που τον νοιάζει είναι να μην γίνει «hot spot» στο χωριό του, κι ας γίνει σε όλα τα άλλα χωριά της Ελλάδας. Αντιπαρέρχομαι αυτή την στάση, που χρήζει ψυχιατρικής ανάλυσης, και θα επικεντρωθώ σε μέτρα τα οποία πρέπει να ληφθούν ώστε να αποτραπεί η λαθρομετανάστευση εν γένει.
Για να αντιμετωπιστεί η λαθρομετανάστευση πρέπει πρώτα να εντοπιστούν οι λόγοι που την προκαλούν, ώστε ακολούθως να καταπολεμηθούν. Και δεν εννοώ τους πολέμους ή την φτώχεια στον Τρίτο Κόσμο - αυτά, άλλωστε, δεν κατόρθωσαν να τα αντιμετωπίσουν εδώ και δεκαετίες τόσοι «ανθρωπιστές» και Μ.Κ.Ο. - αλλά τα κίνητρα που ωθούν ορδές αλλοδαπών να επιλέγουν να εισέλθουν παράνομα στην Ελλάδα και όχι σε κάποια άλλη χώρα, που θα μπορούσε μάλιστα να είναι όμορη ή ομόθρησκη ή ομότροπη και πλούσια οικονομικά.
Είναι γενικά γνωστό ότι οι περισσότεροι λαθρομετανάστες εισέρχονται στην Ελλάδα με σκοπό να μεταβούν σε πλουσιότερες χώρες της Ευρώπης. Η μικρή απόσταση των νησιών του Αιγαίου από την Ιωνία, η δράση διεθνικών κυκλωμάτων διακινητών λαθρομεταναστών, που διευκολύνονται από τις τουρκικές αρχές, και η πρακτική δυσχέρεια φύλαξης των θαλασσίων συνόρων μας με συμβατικούς τρόπους είναι παράγοντες που διευκολύνουν τις λαθρομεταναστευτικές ροές προς την Ελλάδα. Αυτό όμως που στην πραγματικότητα έλκει σαν μαγνήτης τους λαθρομετανάστες είναι η «ανθρωπιστική» αντιμετώπισή τους από το ελληνικό κράτος και ένα μέρος του ελληνικού λαού.
Ο λαθρομετανάστης με το που θα πατήσει το πόδι του στην Ελλάδα, είτε φτάσει ανενόχλητος με βάρκα σε ακτή κάποιου νησιού του Αιγαίου είτε περισυλλεγεί από το Λιμενικό Σώμα και μεταφερθεί σε κάποιο νησί του Αιγαίου, ξεκινά να ζει ανέξοδα για τον ίδιον. Η Ε.Ε., το ελληνικό κράτος και οι Μ.Κ.Ο. του παρέχουν δωρεάν στέγαση, σίτιση, επιδόματα κλπ. Ενίοτε, του παρέχουν δωρεάν μεταφορά στην ηπειρωτική Ελλάδα ενώ για να φτάσει μέχρι την Ελλάδα πλήρωσε αδρά τους διακινητές του. Με τον τρόπο αυτόν η εκάστοτε ελληνική κυβέρνηση συμμετέχει, ηθελημένα ή άθελά της, στην περαιτέρω διακίνηση των λαθρομεταναστών.
Υπό αυτές τις συνθήκες, ο λαθρομετανάστης ζει στην Ελλάδα δωρεάν, χωρίς να εργάζεται, χωρίς να πληρώνει φόρους, χωρίς να φοβάται ότι θα απελαθεί, έχοντας εξασφαλίσει την σίτιση, την στέγαση, την ιατροφαρμακευτική περίθαλψή του και επιδόματα που λαμβάνει μέσω τραπεζικού λογαριασμού. Εν τω μεταξύ, περιμένει την ευκαιρία να αναγνωριστεί ως πρόσφυγας ή να νομιμοποιηθεί (δηλαδή να γίνει νόμιμος μετανάστης) ή να του χορηγηθεί η ελληνική ιθαγένεια (δηλαδή να γίνει Έλληνας πολίτης) ή να μεταβεί με οποιονδήποτε τρόπο στον τελικό προορισμό του (π.χ. Γερμανία, Σουηδία). Σε κάθε περίπτωση έχει ήδη επιτύχει τον στόχο του διότι ακόμα κι αν δεν κατορθώσει να φύγει από την Ελλάδα άμεσα, αυτό θα το κατορθώσουν οι απόγονοί του, οι οποίοι θα λάβουν την ελληνική ιθαγένεια και θα μπορούν πλέον να διαμείνουν στην Ελλάδα ή, ως πολίτες κράτους-μέλους της Ε.Ε., να εγκατασταθούν σε οποιοδήποτε κράτος της Ε.Ε.
Για να αποτραπεί αυτή η κατάσταση θα πρέπει να τροποποιηθεί η ισχύουσα νομοθεσία, συμπεριλαμβανομένων τόσο του Κώδικα Μετανάστευσης όσο και του Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, που στην σημερινή μορφή τους με διάφορες διατάξεις προωθούν τον εποικισμό της Ελλάδας από αλλογενείς αλλοδαπούς. Οι αλλαγές που προτείνονται, σε γενικές γραμμές, είναι οι εξής:
Από την στιγμή που κάποιος θα εισέρχεται παράνομα στην Ελλάδα και δεν θα μπορεί να αποδείξει ότι είναι πρόσφυγας, θα πρέπει να συλλαμβάνεται, να καταγράφεται από τις ελληνικές αρχές, να του χορηγείται «αριθμός μητρώου λαθρομετανάστη», να ταυτοποιείται βάσει βιομετρικών στοιχείων και να απελαύνεται άμεσα. Η παράνομη είσοδός του στην ελληνική επικράτεια θα ισοδυναμεί αυτομάτως με ισόβιο αποκλεισμό, βάσει νόμου, οποιασδήποτε περίπτωσης νομιμοποίησης της διαμονής του στην Ελλάδα και χορήγησης της ελληνικής ιθαγένειας σ’ αυτόν και στους απογόνους του.
Σε περίπτωση που είναι αδύνατη η απέλαση του αλλοδαπού, θα υποχρεούται να αποδείξει ότι έχει εμβολιασθεί, αλλιώς θα εμβολιάζεται υποχρεωτικά με μέριμνα του κράτους και θα του καταλογίζεται η σχετική δαπάνη. Ακολούθως, θα αφήνεται ελεύθερος και θα του επιβάλλεται, εφόσον κρίνεται απαραίτητο, περιορισμός διαμονής εντός συγκεκριμένης περιοχής (π.χ. δήμος, νομός, περιφέρεια). Λόγω του ότι εισήλθε και διαμένει παράνομα στην Ελλάδα, μέχρι να καταστεί εφικτή η απέλασή του δεν θα δικαιούται καμία υπηρεσία από το ελληνικό κράτος (σίτιση, στέγαση κλπ) πέραν όσων προβλέπονται σε διεθνείς συμβάσεις για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων (π.χ. εκπαίδευση των ανηλίκων, επείγουσα ιατροφαρμακευτική περίθαλψη). Το ελληνικό κράτος δεν θα είναι υποχρεωμένο να δέχεται και να απαντά σε οποιοδήποτε αίτημά του.
Για την παράνομη διαμονή του στην Ελλάδα θα επιβάλλεται στον λαθρομετανάστη «τέλος παρανόμου διαμονής», το οποίο αν δεν πληρώνει άμεσα θα βεβαιώνεται και θα τον ακολουθεί ως χρέος του προς το ελληνικό κράτος. Ο λαθρομετανάστης δεν θα έχει δικαίωμα να χρησιμοποιεί το χρηματοπιστωτικό σύστημα της χώρας ούτε να εξάγει κεφάλαια. Επίσης, δεν θα έχει δικαίωμα απόκτησης κινητής ή ακίνητης περιουσίας, πέραν των απαραιτήτων για την επιβίωσή του κινητών πραγμάτων. Τα χρήματα ή άλλα αντικείμενα αξίας, πέραν των απολύτως απαραίτητων για την επιβίωσή του, που θα καταλαμβάνεται να κατέχει σε ελέγχους της αστυνομίας, θα κατάσχονται και θα δημεύονται για την αποπληρωμή του βεβαιωμένου χρέους του προς το ελληνικό κράτος.
Περαιτέρω, θα απαγορεύεται η φιλοξενία του, η μίσθωση ακινήτου και η απασχόληση του λαθρομετανάστη από οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, συμπεριλαμβανομένων των Μ.Κ.Ο.. Σε όποιον καταληφθεί να φιλοξενεί, να εκμισθώνει ακίνητο ή να απασχολεί λαθρομετανάστη - πέραν των ποινικών κυρώσεων που θα του επιβάλλονται - θα επιβάλλεται πρόστιμο, που θα ισούται με το συνολικό χρέος του λαθρομετανάστη προς το ελληνικό κράτος μέχρι εκείνη τη στιγμή από οποιαδήποτε αιτία. Η καταβολή του ανωτέρω προστίμου δεν θα απαλλάσσει τον λαθρομετανάστη από το χρέος του.
Ο λαθρομετανάστης, ακόμα κι αν εργάζεται παράνομα, δεν θα έχει δικαίωμα κοινωνικής ασφάλισης και συνταξιοδότησης στην Ελλάδα. Αντίθετα θα υποχρεούται να έχει ιδιωτική ασφάλιση υγείας, που θα καλύπτει ό,τι καλύπτουν τα ταμεία κοινωνικής ασφάλισης στους νομίμως εργαζομένους. Αν δεν έχει ιδιωτική ασφάλιση, δεν θα γίνεται δεκτός σε κανένα νοσηλευτικό ίδρυμα, ιδιωτικό ή δημόσιο (με εξαίρεση την παροχή επείγουσας ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης), και θα επιβάλλεται σ’ αυτόν πρόστιμο, το οποίο θα προστίθεται στο συνολικό χρέος του προς το ελληνικό κράτος.
Υπό τέτοιες συνθήκες, η επιβίωση στην Ελλάδα για τους λαθρομετανάστες θα είναι πολύ δύσκολη, σε αντίθεση με την σημερινή κατάσταση όπου περνούν «ζωή και κότα». Πιθανές εναλλακτικές λύσεις για την επιβίωση του λαθρομετανάστη θα είναι είτε να διαφύγει στο εξωτερικό, είτε να παραμείνει στην Ελλάδα και να στραφεί στο έγκλημα. Αμφότερες οι ανωτέρω λύσεις θα αποκλειστούν με αύξηση της αστυνόμευσης και με την πρόβλεψη αυστηρών ποινών για τους λαθρομετανάστες που τελούν εγκλήματα (π.χ. η ιδιότητα του λαθρομετανάστη θα μετατρέπει το απλό έγκλημα σε διακεκριμένο έγκλημα ή η ιδιότητα του λαθρομετανάστη θα αποτελεί επιβαρυντική περίσταση για την επιμέτρηση της ποινής).
Μοναδική νόμιμη διέξοδος θα είναι η εθελούσια εμφάνιση του λαθρομετανάστη σε κάποιο από τα ειδικά κέντρα που θα δημιουργηθούν για την διευκόλυνση του επαναπατρισμού του. Στα κέντρα αυτά, ανεξαρτήτως των στοιχείων που δήλωσε κατά την καταγραφή του ως λαθρομετανάστη, θα του παρέχεται η δυνατότητα να επικοινωνήσει με την οικογένειά του ή με τις αρχές του κράτους καταγωγής του προκειμένου να ρυθμίσει τον τρόπο επαναπατρισμού του (έκδοση διαβατηρίου, έκδοση αεροπορικού εισιτηρίου κλπ) με έξοδα του ιδίου, της οικογένειάς του ή του κράτους του. Σε περίπτωση που ο λαθρομετανάστης δεν διαθέτει τα χρήματα για τον επαναπατρισμό του, εφόσον επιθυμεί να εργαστεί, θα του δίνεται η δυνατότητα να εργαστεί - προσωρινά και σε κατά ειδική πρόβλεψη εργασίες - αμειβόμενος με τον μισθό του ανειδίκευτου εργάτη μέχρι να συγκεντρώσει το ελάχιστο χρηματικό ποσό που απαιτείται για να πληρώσει τα έξοδα επαναπατρισμού του. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις, πριν από την αναχώρησή του από την Ελλάδα, θα γίνεται έλεγχος και εκκαθάριση του χρέους του προς το ελληνικό κράτος. Θα αποπληρώνεται το χρέος που μπορεί να αποπληρωθεί και θα αναχωρεί παίρνοντας μαζί του μόνο το ελάχιστο χρηματικό ποσό που είναι απαραίτητο για το ταξίδι του.
Τα ανωτέρω μέτρα θα πρέπει να συνδυαστούν με την απαγόρευση στις Μ.Κ.Ο. να παρέχουν οποιουδήποτε είδους βοήθεια απευθείας στους λαθρομετανάστες. Αν οι Μ.Κ.Ο. επιθυμούν να βοηθήσουν λαθρομετανάστες, η βοήθειά τους θα καθορίζεται από το ελληνικό κράτος και θα παρέχεται μέσω αυτού κατά προτεραιότητα στους λαθρομετανάστες που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες (π.χ. παιδιά) και στους λαθρομετανάστες που επιθυμούν τον επαναπατρισμό τους. Οι Μ.Κ.Ο. που θα λάβουν άδεια να φιλοξενήσουν λαθρομετανάστες σε κλειστά κέντρα φιλοξενίας θα πρέπει να καταβάλλουν ο σύνολο των χρεών των λαθρομεταναστών που θα φιλοξενούν προς το ελληνικό κράτος. Με τα χρήματα αυτά θα χρηματοδοτούνται από το ελληνικό κράτος οι δράσεις κατά της λαθρομετανάστευσης.
Αν εφαρμοστούν τα ανωτέρω μέτρα, θεωρώ ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα περάσει το μήνυμα διεθνώς ότι, όποιος έλθει στην Ελλάδα παράνομα, δεν έχει μέλλον και ότι η Ελλάδα ούτε δέχεται λαθρομετανάστες ούτε τους προωθεί στην υπόλοιπη Ευρώπη. Κατά συνέπεια ελάχιστοι αλλοδαποί θα επιθυμούν να εισέλθουν παράνομα στην Ελλάδα και ελάχιστοι Έλληνες θα είναι διατεθειμένοι να βοηθήσουν οποιονδήποτε λαθρομετανάστη.
Τα ανωτέρω μέτρα θα απαλλάξουν την Ελλάδα από το δυσβάσταχτο κόστος συντήρησης χιλιάδων λαθρομεταναστών, θα αποτρέψουν την μετατροπή της Ελλάδας σε πολυφυλετική περιοχή, θα διασφαλίσουν την συνέχεια του ελληνικού κράτους ως εθνικό κράτος, θα φέρουν έσοδα στο ελληνικό κράτος, με τα οποία θα μπορεί αν αντιμετωπίσει το πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης, και θα σταματήσουν την εκμετάλλευση των λαθρομεταναστών από εργοδότες, οι οποίοι θησαυρίζουν από την ανασφάλιστη εργασία. Για να εφαρμοστούν όμως αυτά τα μέτρα θα πρέπει να υπάρξει εθνικιστική κυβέρνηση. Και για να υπάρξει εθνικιστική κυβέρνηση θα πρέπει πρώτα ο Έλληνας να αρχίσει να σκέφτεται και να δρα με βάση το εθνικό και όχι το ατομικό του συμφέρον. Αρκετά πια με την επίκληση του ψευδοανθρωπισμού για «να κάνουμε την δουλίτσα μας» και με την υποκριτική επίκληση του συμφέροντος της κάθε τοπικής κοινωνίας για να φύγει το πρόβλημα από εμάς και να το φορτωθεί η διπλανή τοπική κοινωνία.
Σημείωση "φ":Υπεύθυνος για το άρθρο είναι αποκλειστικά ο αρθρογράφος. Οι θέσεις του είναι προσωπικές και τίθενται σε δημόσιο διάλογο σε πνεύμα ελευθερίας.